IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Percepțiile "generzeților" asupra imaginii Republicii Moldova

Show simple item record

dc.contributor.author GRIGORAȘ, Maria
dc.date.accessioned 2024-06-19T08:01:16Z
dc.date.available 2024-06-19T08:01:16Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation GRIGORAȘ, Maria. Percepțiile "generzeților" asupra imaginii Republicii Moldova. In: Economica, 2023, nr. 2(124), pp. 43-58. ISSN 1810-9136. en_US
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri https://doi.org/10.53486/econ.2023.124.043
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/27500
dc.description.abstract Imaginea de țară este unul dintre factorii cheie care influențează atitudinea oamenilor, dar și a organizațiilor vizavi de statul respectiv. În cadrul clasamentului „Country Brand Ranking 2022-2023”, Republica Moldova ocupă locul 166, din 203, situându-se între Republica Mali și Regatul Lesotho. Nici conform clasamentului Strategiei Brandului de Țară (SBȚ), Moldova nu a obținut rezultate mai bune, atribuindu-se țării calificativul B (puțin bun). Scopul acestui articol este de a afla percepțiile „generzeților” despre imaginea țări, identificând elementele primordiale care ar fortifica aceste atitudini, ca, ulterior, forța de muncă activă să nu migreze, ci să rămână în Republica Moldova. La elaborarea articolului s-a folosit cercetarea exploratorie, realizată printr-o diversitate de metode. Ulterior, sintetizându-se aprecierile „generzeților”, s-a constatat că este necesară o politică sistemică de cultivare și fortificare a îmaginii de țară pe plan intern. en_US
dc.description.abstract The image of the country is one of the key factors influencing the attitude of the people, but also of the organizations towards the respective state. In the ranking “Country Brand Ranking 2022-2023”, the Republic of Moldova ranks 166th, out of 203, between the Republic of Mali and the Kingdom of Lesotho. Even according to the ranking of the Country Brand Strategy (CBS), Moldova did not obtain better results, attributing to the country the grade B (slightly good). The purpose of this article is to find out the perceptions of the “Gen Zs” image of countries, identifying the key elements that would strengthhen these attitudes, so that the active workforce would not subsequently migrate, but to remain in the Republic of Moldova. Exploratory research was used to develop the article, carried out through a variety of methods. Subsequently, summarizing the assessments of the “Gen Zs”, it was found that a systemic policy of cultivation and fortification of the country image is needed internally. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Academia de Studii Economice din Moldova en_US
dc.relation.ispartofseries Economica;2023, nr. 2(124)
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject imagine de țară en_US
dc.subject generații de consumatori en_US
dc.subject tineri consumatori en_US
dc.subject young consumers en_US
dc.subject country image en_US
dc.title Percepțiile "generzeților" asupra imaginii Republicii Moldova en_US
dc.title.alternative Perceptions of the "GEN Zs" on the Image of the Republic of Moldova en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account