Plasticianul Glebus Sainciuc este cunoscut, în spaţiul artistic şi cultural din Republica Moldova, graţie operelor picturale, a măştilor lucrate în papier mâché şi a unor foi remarcabile în desen. Iniţial, protagonistul debutează în arta picturii de şevalet ca, pe parcursul deceniilor, să îşi îmbogăţească arealul de interes şi printr-o vastă activitate în arta măştilor, arta caricaturii sociale şi a şarjelor prieteneşti. Caricatura, în calitate de gen al creaţiei plastice, este profesată de plasticianul Glebus Sainciuc preponderent la finele anilor 50 – începutul anilor 60 ai secolului XX. Debutul său în grafica satirică coincide cu perioada de timp în care devine membru al Colegiului de redacţie la revista de satiră şi umor Chipăruş, în anul 1958. Activitatea artistului se încununează cu caricaturi sociale care se înscriau în diverse filiere tematice, precum cultura, viaţa socială, economia naţională. Opţiunile creatorului au fost îndreptate spre elaborarea unor imagini expresive cu un accentuat substrat metaforic ce reflectă original cotidianul. Realizate în acuarelă şi tuş, caricaturile elaborate de către Glebus Sainciuc pun în evidenţă expresiile plastice ale culorii şi liniei, iar subiectul imaginii favorizează elucidarea în manieră satirică a unor realităţi sociale şi culturale.
Glebus Sainciuc is known in the artistic and cultural space of the Republic of Moldova, thanks to his pictorial works, papier-mâché masks and remarkable drawing sheets. Initially, the protagonist debuts in the art of easel painting, so as over decades to also enrich his area of interest through a vast activity in the art of masks, the art of social caricature and friendly cartoons. Caricature, as a genre of plastic creation, was practiced by artist Glebus Sainciuc mainly in the late 50s - early 60s of the 20th century. His debut in satirical graphics coincides with the period of time in which he becomes a member of the editorial board of the satire and humor magazine “Chiparus” in 1958. The artist’s activity involves social caricatures that were part of various thematic branches such as culture, social life, national economy, etc. The creator’s efforts were directed towards the elaboration of expressive images with an accentuated metaphorical substrate that originally reflects everyday life. Made in watercolor and ink, the caricatures developed by Glebus Sainciuc highlight the plastic expressions of color and line, while the subject of the image favors the satirical elucidation of some social and cultural realities.