IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Pedagogie muzeală: potențialul formativ al muzeului de artă în contextul educației muzeale a studenților-designeri

Show simple item record

dc.contributor.author FILIPSKI, Tatiana
dc.date.accessioned 2024-06-18T10:35:15Z
dc.date.available 2024-06-18T10:35:15Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation FILIPSKI, Tatiana. Pedagogie muzeală: potențialul formativ al muzeului de artă în contextul educației muzeale a studenților-designeri. In: Didactica Pro, 2023, nr. 4, pp. 28-32. ISSN 1810-6455. en_US
dc.identifier.issn 1810-6455
dc.identifier.uri doi.org/10.5281/zenodo.8289427
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/27476
dc.description.abstract Articolul reprezintă o cercetare teoretico-practică care aduce noi precizări cu privire la potențialul formativ al muzeului de artă în contextul educației muzeale a studenților-designeri, fiind specificate unele prevederi juridice din Cadrul legal european, ce vine în susținerea promovării patrimoniului cultural și artistic la toate nivelurile de învățământ. Totodată, sunt expuse relatări istorice despre întemeierea muzeelor de artă ca instituții publice și constituirea Muzeului Național de Artă al Moldovei, reliefându-se impactul pozitiv al colecțiilor sale în formarea-dezvoltarea armonioasă a persoanei, în special a studenților-designeri, din perspectivă inter -și transdisciplinară. De asemenea, sunt analizate succint viziunile cercetătorilor din domeniul vizat; sunt prezentate unele strategii de eficientizare a educației muzeale a studenților-designeri din perspectiva valorificării patrimoniului artistic; sunt descrise contexte esențiale de acțiune ale resurselor educaționale din muzeele de artă asupra acumulării cunoștințelor și a dezvoltării competențelor și abilităților practice la studenții-designeri. en_US
dc.description.abstract The article represents a theoretical-practical study that brings new clarifications regarding the formative potential of the art museum in the context of the museum education of design students. The author highlights certain articles from the European legal framework in support of the promotion of cultural and artistic heritage at all levels of education and presents historical accounts concerning the foundation of art museums as public institutions and the history of the establishment of the National Art Museum of Moldova, featuring the positive impact of its collections in the formation/harmonious development of the person, especially of design students, from an inter- and transdisciplinary perspective. The author also briefly analyses the views of a number of researchers in the targeted field, presents strategies intended to make the museum education of design students more efficient from the artistic heritage exploration perspective, and describes the essential contexts in which the educational resources of art museums may contribute to the accumulation of knowledge and the development of practical skills in design students, followed by conclusions and suggestions. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Centrul Educaţional Pro Didactica en_US
dc.relation.ispartofseries Didactica Pro, Revistă de teorie şi practică educaţională;2023, nr. 4
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject educație muzeală en_US
dc.subject muzee de artă en_US
dc.subject patrimoniu cultural en_US
dc.subject patrimoniu artistic en_US
dc.subject studenți-designeri en_US
dc.subject museum education en_US
dc.subject art museums en_US
dc.subject cultural heritage en_US
dc.subject artistic heritage en_US
dc.subject design students en_US
dc.title Pedagogie muzeală: potențialul formativ al muzeului de artă în contextul educației muzeale a studenților-designeri en_US
dc.title.alternative Museum Pedagogy: the Formative Potential of the Art Museum in the Context of the Museum Education of Design-Students en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account