IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Problematica semiologiei în contextul comunicării vizuale

Show simple item record

dc.contributor.author HADJI-BANDALAC, Mariana
dc.date.accessioned 2022-02-15T12:35:41Z
dc.date.available 2022-02-15T12:35:41Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation HADJI-BANDALAC, Mariana. Problematica semiologiei în contextul comunicării vizuale. In: Preocupări contemporane ale științelor socio-umane: mater. conf. intern., ed. 11, 3-4 decembrie 2020, Chişinău, Republica Moldova, 2021, pp. 418-426. ISBN 978-9975-3471-4-3. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-3471-4-3
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/19374
dc.description.abstract Within the university education process, visual communication is an important component in the training of architecture students, bringing to the knowledge, facts, messages, information that need to be continuously decoded. Currently, the variety of information from various images and products, objects, visual forms increases in a welldetermined relationship with the number of signs, also presenting different degrees of difficulty not only in designing but also receiving them. The methodological basis for studying visual signs and the meaning of messages encoded by language is visual semiology or semiotics. Due of the new trends, the ways of perceiving visual communication in the professional training of architects remain a current issue, contributing to the formation of knowledge skills and abilities to receive, perceive and form the vision of the world. en_US
dc.description.abstract În cadrul procesului de învățământ universitar, comunicarea vizuală reprezintă o parte componentă importantă în formarea studenților arhitecți, aducând la cunoștință fapte, mesaje, informații care necesită a fi decodificate continuu. În prezent, varietatea informației din diversele imagini și produse, obiecte, forme vizuale crește într-un raport determinat cu numărul de semne, prezentând, totodată, grade diferite de dificultate nu numai în conceperea, dar şi în receptarea lor.Baza metodologică de studiere a semnelor vizuale și a semnificației mesajelor codificate prin limbaj o constituie semiologia sau semiotica vizuală. Datorită noilor tendințe, modalitățile de percepere a comunicării vizuale în formarea profesională a arhitecților rămân a fi o problemă actuală, contribuind la formarea competențelor de cunoaștere și a capacităților de receptare, percepere și la formarea viziunii despre lume. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Liberă Internaţională din Moldova en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject semiology en_US
dc.subject semiologie en_US
dc.title Problematica semiologiei în contextul comunicării vizuale en_US
dc.title.alternative Semiology issues in the context of visual communication en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account