IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Orientarea profesională a adolescenţilor: factori, valori şi tendinţe în perioada de tranziţie

Show simple item record

dc.contributor.advisor CHEIANU-ANDREI, Diana
dc.contributor.author BALANUŢĂ, Cristina
dc.date.accessioned 2021-09-08T12:15:11Z
dc.date.available 2021-09-08T12:15:11Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation BALANUŢĂ, Cristina. Orientarea profesională a adolescenţilor: factori, valori şi tendinţe în perioada de tranziţie. Cond. şt.: CHEIANU-ANDREI Diana. In: Ştiinţele socio-umanistice şi progresul tehnico-ştiinţific: conf. șt. interuniv., Universitatea Tehnică a Moldovei, 4 aprilie, 2008. Chişinău, 2008, pp. 218-222. ISBN 978-9975-45-066-9. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-45-066-9
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/16951
dc.description.abstract Orientarea şcolară şi profesională reprezintă punctul de plecare în adaptarea complexă a omului la muncă ajutîndu-l pe individ să- şi descopere aptitudinile şi interesele pentru alegerea unei profesii în care se va realiza. Orientarea profesională se constituie ca un sistem coerent şi dinamic de principii, acţiuni şi măsuri prin care un individ sau un grup sunt îndrumaţi (ajutaţi) sa-şi aleagă (să opteze) pentru o anumită şcoală corespunzătoare înclinaţiilor, aptitudinilor şi aspiraţiilor proprii în scopul dezvoltării personalităţii şi respectiv al pregătirii pentru o anumită profesie. Orientarea profesională în condiţiile contemporane are în vedere asigurarea de şanse egale în dezvoltarea personalităţii şi în formarea profesională a tineretului studios. Ţinîndu-se seama de diferenţele obiective ale potenţialului genetic, psihic şi intelectual ale adolescenţilor precum şi de deosebirile în eforturile depuse şi a rezultatelor obţinute, orientarea profesională nu poate fi şi nici nu- şi propune egalizarea performanţelor în dezvoltarea elevilor. În acest context apare în mod obiectiv şi necesar clasificarea şi ierarhizarea elevilor în funcţie de valoarea, nivelul, preformanţile şi eficienţa pregătirilor. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Tehnică a Moldovei en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject adolescenţă en_US
dc.subject orientare profesională en_US
dc.subject meserie en_US
dc.subject nevoi sociale en_US
dc.title Orientarea profesională a adolescenţilor: factori, valori şi tendinţe în perioada de tranziţie en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account