Abstract:
The development of visual language is an important component side of educational process of architect students of Technical University of Moldova, being also a necessity in both visual teaching and communication. Forming architect student's sensitivity in authentic greatness is being the main commitment in higher education institutions with artistic orientation, which is being realized by practical methods based on observation, investigation, analysis, research and detailed study of some renowned works, themes explored in different ages meant to give a clear picture of today's art. This research examines and harnesses the validation of some conceptual approaches based on practicing and development of visual language of architect student throughout aesthetic as a dimension of social life. The development of a new program would stimulate the activity of students and their pleasure through visual language.
Dezvoltarea limbajului vizual constituie o parte componentă importantă în procesul instructiv- educativ al studenților arhitecți din Universitatea Tehnică a Moldovei, fiind totodată o necesitate în comunicarea și educația vizuală. Educarea și formarea sensibilității a studentului arhitect pentru frumosul autentic rămâne a fi o obligație în instituțiile superioare de învățămînt cu profil artistic, realizându-se printr-un complex de metode și acțiuni practice centrate pe observație, investigație, analiză; cercetarea sau studierea minuțioasă a unor lucrări cu renume; subiecte explorate în diverse epoci menite să dea o imagine clară în ceea ce privește mesajul artei actuale. Cercetarea dată analizează și valorifică validarea diverselor abordări conceptuale cu accent pe formarea și dezvoltarea limbajului vizual la studenții arhitecți prin prisma esteticului ca dimensiune a vieții sociale. Solicitarea și elaborarea unui nou program ar stimula activitatea studentului arhitect și bucuria exprimării prin intermediul limbajului vizual.