IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Propunerea modelului de management anticriză pentru întreprinderile de transport auto din Republica Moldova

Show simple item record

dc.contributor.author PASCARU, Sergiu
dc.date.accessioned 2020-10-09T10:36:03Z
dc.date.available 2020-10-09T10:36:03Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation PASCARU, Sergiu. Propunerea modelului de management anticriză pentru întreprinderile de transport auto din Republica Moldova. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: modele de dezvoltare durabilă. Ed. a 12-a/Vol. 1, 12-13 octombrie 2017, Chișinău. Chişinau, Moldova: Complexul Editorial INCE, 2017, pp. 73-76. ISBN 978-9975-3171-1-5. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-3171-1-5
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/10621
dc.description.abstract Promovarea unui model de management anticriză eficient în întreprinderile de transport auto din Republica Moldova va permite gestionarea corespunzătoare a crizelor apărute şi depăşirea, cu eforturi minime, a consecinţelor acestora. Ca urmare a analizei efectuate de către autor în cadrul întreprinderilor de transport auto din Republica Moldova, constatările au fost următoarele: în majoritatea întreprinderilor nu este stabilit în modul corespunzător locul managementului anticriză în organigramă; nu sunt formulate strategiile anticriză și nu există Planuri anticriză; sarcinile şi responsabilităţile în domeniul managementului anticriză nu sunt definite; nu se calculează riscurile de faliment şi nu se aplică metodele economico-matematice pentru gestionarea crizelor etc. Astfel, în articol se propune un set de măsuri, la nivel microeconomic, de implementare/perfecţionare a managementului anticriză în întreprinderile de transport auto autohtone. Este de notat că, aceste măsuri au fost sistematizate de autor în baza analizei literaturii de specialitate în domeniu (în special celei din Federația Rusă și UE), precum și diagnosticii managementului anticriză. Promoting an efficient anti-crisis management model in the Moldovan auto companies will contribute to a proper management of the emerging crises and overcoming of their consequences, with minimal effort. As a result of the assessment carried out by the author in the auto transport enterprises of the Republic of Moldova, the outputs were as follows: in most enterprises the place of anti-crisis management in the organizational chart is not properly established; no anti-crisis strategies are formulated and there are no anti-crisis plans; tasks and responsibilities in the field of anti-crisis management are not defined; bankruptcy risks are not calculated and economic and mathematical methods for crisis management are not applied. Thus, the article proposes a set of measures, at microeconomic level, for the implementation / improvement of the anti-crisis management in the local auto transport enterprises. It is noteworthy that these measures were systematized by the author based on the analysis of the specialized literature in the field (especially from the Russian Federation and EU), as well as the diagnosis of theanti-crisis management. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Complexul Editorial INCE en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject management en_US
dc.subject criză en_US
dc.subject management anticriză en_US
dc.subject întreprindere de transport en_US
dc.subject model en_US
dc.title Propunerea modelului de management anticriză pentru întreprinderile de transport auto din Republica Moldova en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account