IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Problematizarea – tehnologie didactică de eficientizare a învăţământului universitar

Show simple item record

dc.contributor.author VASILIEV, Maria
dc.date.accessioned 2020-10-07T07:59:07Z
dc.date.available 2020-10-07T07:59:07Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation VASILIEV, Maria. Problematizarea – tehnologie didactică de eficientizare a învăţământului universitar. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională. 2016, nr. 5-6(99-100), pp. 15-19. ISSN 1810-6455. en_US
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/10491
dc.description.abstract În articol este abordat rolul problematizării ca tehnologie didactică de eficientizare a învăţământului universitar, în ideea de a le prezenta cadrelor didactice oportunităţile pe care le oferă această tehnologie în schimbarea atitudinii studentului faţă de studiile pe care le urmează şi în formarea motivaţiei pentru învăţare. La fel, în articol sunt elucidate principiile învăţământului problematizat şi misiunea profesorului în realizarea acestuia. Sunt identificate mai multe probleme cu care se confruntă învăţământul universitar: lipsa motivaţiei şi a interesului studenţilor pentru învăţare; valorificarea insuficientă a valențelor formative ale metodelor de predare etc. În scopul soluţionării acestora, autoarea pledează pentru implementarea învăţământului problematizat, prezentând multiplele sale avantaje The article reflects the role of problematisation as didactic technology to streamline the higher education. The purpose of this article is to introduce to the didactic staff the opportunities offered by problematisation as didactic technology for changing students attitude towards learning and forming the learning motivation. Also, the article considers the principles of problematised education and the teacher’s role in it. The author identifies some problems existing in higher education: students lack of motivation and interest for learning; insufficient valorisation of formative possibilities of teaching methods. In order to solve them, the author calls for the implementation of problematised education, presenting its multiple advantages. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Centrul Educaţional PRO DIDACTICA en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject problematisation en_US
dc.subject didactic technology en_US
dc.subject problem situation en_US
dc.subject problematised education en_US
dc.subject higher education en_US
dc.title Problematizarea – tehnologie didactică de eficientizare a învăţământului universitar en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account