IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Motorizarea unei biciclete şi folosirea ei ca şi mijloc de transport în comun

Show simple item record

dc.contributor.author VĂRCUȚI, Victor
dc.date.accessioned 2020-06-03T09:27:38Z
dc.date.available 2020-06-03T09:27:38Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation VĂRCUȚI, Victor. Motorizarea unei biciclete şi folosirea ei ca şi mijloc de transport în comun. In: Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor = The Technical Scientific Conference of Undergraduate, Master and PhD Students, Universitatea Tehnică a Moldovei, 1-3 Aprilie, 2020. Chișinău, 2020, vol. 1, pp. 526-528. ISBN 978-9975-45-632-6. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-45-632-6
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/8636
dc.description.abstract Articolul reprezintă, motorizarea unei biciclete simple cu un motor în 2 timpi de 80 cm3. Acest motor, are ca și rol, adaptarea bicicletei, să crească capacitatea ei de transport, randamentul și să poată fii folosita ca și un mijloc filiabil de transport, care să ajute comutarea, oricarei persoane sau a transportului, maxim 500 kg, pe o rază de 200 km. Sau chiar mai mult depinzând, ce randament se poate scoate din acest motor. De asemenea, ne-am gândit ca pe viitor să utilizăm acest motor cu un upgrade, să îl facem hibrid, cu un dinam, ce va înmagazina energie în baterii, in oras utilizând motorul electric. Fiind o bicicletă multifuncțională. en_US
dc.description.abstract This article represents, the motorization of a simple bike, with a 2 stroke engine, with the capacity of 80 cubic centimeters. This engine, has the main role, of adapting the bike, in order to increase the carrying capacity and the transport capacity. By increasing the main yield it can be use as a very resourcesful and reliable way of transport. For any person or weight that does not surpass the 500 kg limit and a maximum range of 200 km. Or even more, depending of the yield of the engine. But also, we thought as we can in the future, use this engine with an upgrade. Transform it into a hybrid, by connecting a dinamo, which, will store the energy in batteries, being able to use the electric engine inside the city. Acting as a multifunctional bicycle. en
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Tehnica UTM en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject biciclete en_US
dc.subject bicycles en_US
dc.subject bikes en_US
dc.title Motorizarea unei biciclete şi folosirea ei ca şi mijloc de transport în comun en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account