IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Metoda evaluării integrate în verificarea cunoştinţelor studenţilor

Show simple item record

dc.contributor.author PEREBINOS, Mihail
dc.date.accessioned 2019-11-09T15:13:11Z
dc.date.available 2019-11-09T15:13:11Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation PEREBINOS, Mihail. Metoda evaluării integrate în verificarea cunoştinţelor studenţilor. In: Microelectronics and Computer Science: proc. of the 7th intern. Conf., September 22-24, 2011. Chişinău, 2011, vol. 1, pp. 345-351. ISBN 978-9975-45-174-1. en_US
dc.identifier.issn 978-9975-45-174-1
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/6499
dc.description.abstract Acest articol prezintă conceptul şi unele rezultate, privind utilizarea metodei evaluării integrate în estimarea şi evaluarea cunoştinţelor studenţilor. Această abordare propune introducerea în Testul Tematic Individual, de rând cu evaluările abilităţilor practice de bază, privind compartimentele cursului de prelegeri, a două noi componente de evaluare. Prima componentă urmează să simuleze ”evaluarea orală“. Ea se prezintă în forma unui fragment de text, din tema supusă evaluării tematice, dar… codificat, pe care studentul urmează să-l decodifice. Este cunoscut că în cadrul unui semestru, studentul execută în mediu până la 6 teste tematice. Pentru prima jumătate de teste se cere decodificarea precisă a fragmentului (-elor) de text (-e), iar pentru cea de-a doua jumătate de teste, se cere decodificarea doar după sens. Componenta a doua, presupune focalizarea şi concentrarea atenţiei studentului printr-un exerciţiu psihologic, emotiv, şi anume - comentarea unui poem haiku. Acest ”şoc emotiv“, intrigant de altfel, este utilizat ca element de provocare a spiritului şi raţiunii studentului şi transformarea lor într-un element proactiv şi catalizator pentru executarea cu ucces a Testului Tematic Individual. Rezultatele evaluărilor integrate ale studenţilor din anul de studii 2010-2011 au demonstrat o creştere calitativă substanţială a cunoştinţelor şi reuşitei studenţilor, depăşind cu mult pe cele din anii precedenţi, cînd se efectua evaluarea fără componentele indicate mai sus. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Technical University of Moldova en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject evaluare en_US
dc.subject haiku en_US
dc.subject instruire en_US
dc.subject teste en_US
dc.title Metoda evaluării integrate în verificarea cunoştinţelor studenţilor en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account