IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Browsing Ştiinţele socio-umanistice şi progresul tehnico-ştiinţific - 2010 by Title

Browsing Ştiinţele socio-umanistice şi progresul tehnico-ştiinţific - 2010 by Title

Sort by: Order: Results:

  • SLABU, Gheorghe (Tehnica UTM, 2010)
    În istorica şedinţă din 12 noiembrie 1857 a Divanului ad-hoc din Moldova, mare istoric, scriitor şi patriot al neamului românesc, Mihail Kogălniceanu avea să declare cu bună credinţă „sunt răzeş vechi şi băstinaş de pe ...
  • AGAPI, Igor (Tehnica UTM, 2010)
    Daca ar fi sa comparam filosofia yogina cu cea greaca am observa ca ele aspira spre acelaşi scopuri. După Platon, filosofia, ‖este efortul prin care spiritul se înălţa la ceea ce exista în mod absolut, la cunoaşterea ...
  • ŢAPOC, Vasile (2010)
    A afirma că tehnica conduce la obţinerea de performanţe, înseamnă a cădea în banalitate. Cine astăzi nu-şi dă seama că mecanizarea, automatizarea, cibernetizarea şi robotizarea au un singur scop – creşterea eficienţei ...
  • LOZOVANU, Mihaela (Tehnica UTM, 2010)
    Astăzi, noi nu mai suntem la începutul erei digitale. Noi ne aflăm în ea. Acest lucru este evident in urma examinării provocărilor socio-culturale, ca un rezultat direct al fenomenelor asociate cu noi tehnologii interactive. ...
  • BUZU, Veronica (Tehnica UTM, 2010)
    Problema legitimitatii s-a impus teoriei politice odata cu trecerea de la guvernamantul direct la cel reprezentativ, care introduce separatia dintre titularul real al legitimitatii (guvenatii) de cel formal (alesii); ...
  • PASCARU, Ana (Tehnica UTM, 2010)
    Schimbările profunde, tratate drept urgente doar pentru societăţile ce încercau sa se debaraseze de tributul totalitar din Europa Centrală şi de Est în anii 90 ai secolului al XX-lea, nolens-volens au depăşit cadrul iniţial, ...
  • DUMITRAŞ, Tudor (2010)
    Legea morală constituie baza legitimităţii eticii. Ce este legea morală? Legea morală este norma care cere conceperea binelui şi evitarea răului. Crearea binelui este o datorie a fiinţei umane. De unde vine această lege? ...
  • COŢAGA, Ludmila (Tehnica UTM, 2010)
    Motivaţia studenţilor, pentru învăţare este esenţială în realizarea performanţelor instructiv-educative înalte. Motivaţia poate fi pentru a cunoaşte sau pentru a obţine unele favori datorită cunoaşterii. O misiune importantă ...
  • DODUL, Dumitru (Tehnica UTM, 2010)
    Istoria, devine obiect de reflecţie permanentă la începutul epocii moderne, cînd se constituie o conştiinţă istorică, o viziune a temporalităţii, a schmbării lucrurilor şi a vieţii, conştiinţa diferenţei dintre trecut şi ...
  • BRAGA, Mihai (Tehnica UTM, 2010)
    La sfârşitul secolului al XIX-lea şi începutul secolului al XX-lea şcoala generală din SUA nu mai făcea faţă necesităţilor crescânde ale economiei, politicii, culturii şi societăţii. În şcoala începătoare şi medie partea ...
  • LUNGU, Viorelia, Andrei (Tehnica UTM, 2010)
    On the one hand, the experience of the modern person shows that the usual learning - the simple reproduction of the past values, are not sufficient for equipping the person of the future, because the preparation with ...
  • CAPCELEA, Valeriu (2010)
    Două schimbări importante şi de amploare sunt induse de două din cele mai reprezentative procese sociale ale începutului de mileniu: globalizarea şi individualizarea. Primul proces erodează frontierile dintre statele şi ...
  • CIOCANU-COTOROBAI, Maria (Tehnica UTM, 2010)
    Relaţiile umane sunt acele reţele vitale care contribuie la dezvoltarea atât a comunităţii, cât şi a personalităţii. Ele sunt punctele de sprijin, dar şi cele mai vulnerabile centre atât a instituţiei, cât şi a individuluii ...
  • VASILOS, Vasile (Tehnica UTM, 2010)
    A vorbi la modul istoric despre politica externă a unei ţări, într-o perioadă sau alta a evoluţiei ei, nu înseamnă a te raporta exclusiv la trecut, ci şi, în mod obligatoriu, la prezent şi viitor. Valenţile unei politici ...
  • ZAHARIA, Mircea (Tehnica UTM, 2010)
    Analizînd sistemele de invatamant occidentale, am constat prin comparatie ca metodele de invatare folosite in invatamantul liceal moldovenesc a devenit neatractiv si ineficient si datorita faptului ca: - nu se pune accent ...
  • SCOBIOALĂ, Nadejda (Tehnica UTM, 2010)
    „Lăudat fii tu, doamne, stăpînul nostru şi al întregii lumi, care nu m-ai făcut femeie‖, spun evreii la rugăciunea de dimineaţă, în timp ce evreicele murmură: „care m-ai făcut după vrerea ta.‖ Articolul de faţă urmăreşte ...
  • SIMION, Simion Dănuţ (Tehnica UTM, 2010)
    Lovită de recesiune societatea aflată şi aşa într-o continuă tranziţie are nevoie mai mult ca oricând să-şi redefinească propria existenţă, propriile idealuri. Pe lângă economia suferindă, învăţământul şi sănătatea, alte ...
  • VASILOS, Vasile (Tehnica UTM, 2010)
    În astronomie, secolul al XVII-lea a fost o epocă de progrese extraordinare, datorate activităţilor de cercetare ale lui Kepler, Galilei, Huygens, Cassini, Newton, precum şi al altor savanţi. Aceasta a fost vârsta de aur ...
  • VOZIAN, Vera (Tehnica UTM, 2010)
    Ştiinţa modernă, luînd locul ocupat anterior de către religie, poartă în ochii majorităţii contemporanilor însăşi speranţele eschatologice ale umanităţii. Asta deoarece ştiinţa, reuşeşte prin intermediul calculului să dea ...
  • COANDĂ, Svetlana (2010)
    Problema centrală a gnoseologiei este esenţa adevărului. Esenţa şi valoarea adevărului a prezentat interes pentru filosofi in toate timpurile. „Eşti dator să spui adevărul, nu să vorbeşti mult‖, menţiona Democrit. „A enunţa ...

Search DSpace


Browse

My Account