IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Browsing Ştiinţele socio-umanistice şi progresul tehnico-ştiinţific - 2010 by Title

Browsing Ştiinţele socio-umanistice şi progresul tehnico-ştiinţific - 2010 by Title

Sort by: Order: Results:

  • LUPAN, Ştefan (Tehnica UTM, 2010)
    Teoria cunoaşterii a lui J. Locke este cunoscută în istoria filosofiei ca exprimare clasică a sensualismului. Însă alături de teza, care neagă orice cunoştinţe de până la experienţă, filosoful englez postulează două izvoare, ...
  • ANTOCI, Arina (Tehnica UTM, 2010)
    Aş vrea să încep prin a defini principalele două tipuri ale conceptului de progres ce caracterizează perioada modernă a culturii occidentale. Pe de o parte, progresul este determinat într-un mod cu precumpănire cantitativ, ...
  • ŢÎRDEA, Teodor N. (2010)
    Orişice fenomen, orice sistem în istoria sa evoluţionează în diverse direcţii, pe diferite traiectorii, modificîndu-şi adesea în aşa măsură conţinutul, că devin chiar contradictorii. Ceva asemănător se întîmplă şi cu ...
  • LAZĂR, Ludmila (Tehnica UTM, 2010)
    Efectuând o sinteza a câmpului teoretic ce abordează realitatea culturală şi socială postmodernă din perspectiva comunicării, putem observa că majoritatea studiilor sunt atrase de aceeaşi capcană: demonizarea comunicării ...
  • ȘLEAHTIȚCHI, Natalia (Tehnica UTM, 2010)
    Planeta Pămînt strigă prin tot felul de aspecte ale sale despre timpul armonizării și stopării haosului global: ecologie, politică, economie, știință, religie, aspecte sociale, etc. ( destrămarea diferitor sisteme ...
  • LOZOVANU, Ecaterina (Tehnica UTM, 2010)
    Experienţa ocupă un loc de frunte în cugetarea filosofică contemporană. Diferite sunt orientările acestei cugetări, dar ele apelează aproape toate, la experienţă, ca instanţa supremă de cunoştinţă. Nu e vorba de cucweririle ...
  • MOVILEANU, Pavel; VLAS, Sergiu (Tehnica UTM, 2010)
    The article is devoted to conceptual problems ef transition from a fatal-ture society characterized by social over-determinism that has led to human activity de personization, to a more open one in which the primay of ...
  • SLABU, Gheorghe (Tehnica UTM, 2010)
    În istorica şedinţă din 12 noiembrie 1857 a Divanului ad-hoc din Moldova, mare istoric, scriitor şi patriot al neamului românesc, Mihail Kogălniceanu avea să declare cu bună credinţă „sunt răzeş vechi şi băstinaş de pe ...
  • AGAPI, Igor (Tehnica UTM, 2010)
    Daca ar fi sa comparam filosofia yogina cu cea greaca am observa ca ele aspira spre acelaşi scopuri. După Platon, filosofia, ‖este efortul prin care spiritul se înălţa la ceea ce exista în mod absolut, la cunoaşterea ...
  • ŢAPOC, Vasile (2010)
    A afirma că tehnica conduce la obţinerea de performanţe, înseamnă a cădea în banalitate. Cine astăzi nu-şi dă seama că mecanizarea, automatizarea, cibernetizarea şi robotizarea au un singur scop – creşterea eficienţei ...
  • LOZOVANU, Mihaela (Tehnica UTM, 2010)
    Astăzi, noi nu mai suntem la începutul erei digitale. Noi ne aflăm în ea. Acest lucru este evident in urma examinării provocărilor socio-culturale, ca un rezultat direct al fenomenelor asociate cu noi tehnologii interactive. ...
  • BUZU, Veronica (Tehnica UTM, 2010)
    Problema legitimitatii s-a impus teoriei politice odata cu trecerea de la guvernamantul direct la cel reprezentativ, care introduce separatia dintre titularul real al legitimitatii (guvenatii) de cel formal (alesii); ...
  • PASCARU, Ana (Tehnica UTM, 2010)
    Schimbările profunde, tratate drept urgente doar pentru societăţile ce încercau sa se debaraseze de tributul totalitar din Europa Centrală şi de Est în anii 90 ai secolului al XX-lea, nolens-volens au depăşit cadrul iniţial, ...
  • DUMITRAŞ, Tudor (2010)
    Legea morală constituie baza legitimităţii eticii. Ce este legea morală? Legea morală este norma care cere conceperea binelui şi evitarea răului. Crearea binelui este o datorie a fiinţei umane. De unde vine această lege? ...
  • COŢAGA, Ludmila (Tehnica UTM, 2010)
    Motivaţia studenţilor, pentru învăţare este esenţială în realizarea performanţelor instructiv-educative înalte. Motivaţia poate fi pentru a cunoaşte sau pentru a obţine unele favori datorită cunoaşterii. O misiune importantă ...
  • DODUL, Dumitru (Tehnica UTM, 2010)
    Istoria, devine obiect de reflecţie permanentă la începutul epocii moderne, cînd se constituie o conştiinţă istorică, o viziune a temporalităţii, a schmbării lucrurilor şi a vieţii, conştiinţa diferenţei dintre trecut şi ...
  • BRAGA, Mihai (Tehnica UTM, 2010)
    La sfârşitul secolului al XIX-lea şi începutul secolului al XX-lea şcoala generală din SUA nu mai făcea faţă necesităţilor crescânde ale economiei, politicii, culturii şi societăţii. În şcoala începătoare şi medie partea ...
  • LUNGU, Viorelia, Andrei (Tehnica UTM, 2010)
    On the one hand, the experience of the modern person shows that the usual learning - the simple reproduction of the past values, are not sufficient for equipping the person of the future, because the preparation with ...
  • CAPCELEA, Valeriu (2010)
    Două schimbări importante şi de amploare sunt induse de două din cele mai reprezentative procese sociale ale începutului de mileniu: globalizarea şi individualizarea. Primul proces erodează frontierile dintre statele şi ...
  • CIOCANU-COTOROBAI, Maria (Tehnica UTM, 2010)
    Relaţiile umane sunt acele reţele vitale care contribuie la dezvoltarea atât a comunităţii, cât şi a personalităţii. Ele sunt punctele de sprijin, dar şi cele mai vulnerabile centre atât a instituţiei, cât şi a individuluii ...

Search DSpace


Browse

My Account