IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Browsing Departamentul Ştiinţe Socio-Umane by Subject "educație"

Browsing Departamentul Ştiinţe Socio-Umane by Subject "educație"

Sort by: Order: Results:

  • MAISTRU, Rodica; CREȚU, Vasile (Tehnica UTM, 2021)
    This paper elucidates the application of philosophical discourse in the analysis of issues related to education and teaching, approached in its ontological aspect. The idea of the article is suggested by permanent searches ...
  • VANGHELI, Ion (Tehnica UTM, 2020)
    În articol se definesc no țiunile: „factori obiectivi”, „factori subiectivi”, „corelație”, „instruire” prin raportare la specificul formării personalității specialistului. De asemenea, se accentuează imperativul motivării ...
  • ANTOCI, Arina; SCOBIOALĂ, Nadejda (Tehnica UTM, 2019)
    Opera vastă a lui Dewey poate fi examinată din multe perspective, în lucrarea de faţă am considerat că cel mai relevant aspect ar fi cel antropologic, analiza naturii umane ar reprezenta modalitatea ceea mai potrivită de ...
  • COANDĂ, Svetlana (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2008)
    Anul acesta marcăm 140 de ani din ziua naşterii lui Constantin Rădulescu-Motru (1868-1957), personalitate proeminentă a culturii române, unul dintre cei mai mari filosofi români din sec. al XX-lea. Un interes deosebit a ...
  • LUNGU, Viorelia (Tehnica UTM, 2019)
    Dinamismul vieţii contemporane determinat de schimbările impresionante în toate sferele de activitate, necesită o adaptare continuă a sistemului de învăţământ la noile orientări şi relaţii. Calea aleasă, de societatea ...
  • DUMITRAŞ, Tudor (Tehnica UTM, 2009)
    Cum nu s-ar spune că omul nu este doar produsul societăţii, şi cum nu s-ar accentua valoarea autoinstruirii, totuşi, în final, societatea este cea care îl determină pe om să fie om. Nu în zadar Aristotel îl definea pe om ...
  • LAZARIUC, Cristina (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2022)
    Acest articol analizează relevanța cercetării mentalităților colective ca demers esențial în conștientizarea și înțelegerea lumii contemporane, a cărei transformări profunde depind de schimbările care se produc în ...
  • MARJIN, Serghei (Tehnica UTM, 2012)
    Tema care va fi abordată este strict ilustrativă şi are ca scop evidenţierea rolului educativ al filosofiei. Întreaga lucrare reprezintă o analiză a articolului lui Constantin Rădulescu-Motru prin exemplificări şi adaosuri ...
  • MAFTEI, Vitalie (Tehnica UTM, 2016)
    Începînd cu anii 90 R. Moldova şi-a schimbat structura politicoeconomică. Ca consecinţă societatea noastră a trecut de la sistema de orientare socialistă la cea capitalistă. Aşa precum învăţămîntul constituie institutul ...
  • LUNGU, Viorelia (Tehnica UTM, 2013)
    EP ca dimensiune a Ştiinţelor Educaţiei, accentuează şi aduce în prim plan necesitatea şi posibilitatea luării sub control a preocupărilor formative, într-o manieră globală şi orientată valoric, a construirii schimbării ...
  • SCOBIOALĂ, Nadejda (Tehnica UTM, 2016)
    „Care este rolul universităţii? Doar acela de a pregăti specialişti sau de a oferi o completitudine a persoanei umane?” Universitatea este un factor major în reconstrucţia civilizaţiei contemporane. Lumea de mâine, ca de ...

Search DSpace


Browse

My Account