IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Browsing Departamentul Ştiinţe Socio-Umane by Subject "ştiinţă"

Browsing Departamentul Ştiinţe Socio-Umane by Subject "ştiinţă"

Sort by: Order: Results:

  • CHEIANU-TUDOS, Carolina (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2008)
    Omenirea a fost întotdeauna luminată de ştiinţă şi cultură, înălţată de artă şi proslăvită prin credinţă şi devotament de toţi cei care sunt făuritori şi beneficiari ai ei. La abordarea problemei culturii, în filosofia ...
  • COANDĂ, Svetlana (Tehnica UTM, 2013)
    Constantin Noica (1909-1987) în cele mai importante lucrări ale sale, cum sunt: Mathesis sau bucuriile simple (1934), Concepte deschise în istoria filosofiei la Descartes, Leibniz şi Kant (1936), Jurnal filosofic (1944), ...
  • POPA, Angela (Tehnica UTM, 2014)
    În filosofia contemporană se manifestă un profund interes faţă de modalităţile de formare ale subiectivităţii. Subiectivitatea reprezintă experienţa subiectului de a se construi. În filosofia europeană cogito-ul cartezian ...
  • MAFTEI, Vitalie (Tehnica UTM, 2019)
    Corelaţia filosofiei cu alte forme ale culturii consituie o problemă dominantă în filosofia românească a sec. XX. Concepţiile lui Mircea Vulcănescu în această privinţă sunt exprimate, în special, în lucrare.
  • BRAGA, Mihai (Tehnica UTM, 2012)
    Articolul este dedicat problemelor cercetării ştiinţifice. În articol se menţionează că cunoaşterea general-umană şi cea ştiinţifică diferă. Cunoaşterea ştiinţifică include în sine un şir de criterii cărora se supune. De ...
  • MAFTEI, Vitalie (Tehnica UTM, 2019)
    L. Blaga volumul Despre conştiinţa filosofică î-l plasează în fruntea trilogiilor sale, evidenţiind-ul ca fiind un fel de introducere în filosofie. Conştiinţa filosofică este privită ca fiind o stare excelentă, desăvîrşită ...
  • LOZOVANU, Ecaterina (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2019)
    Lucrarea este elaborată conform curriculei la Filosofia științei și este destinată în primul rând masteranzilor și doctoranzilor de la specialitățile Sisteme informatice, Ingineria căilor de transport, Sisteme optoelectronice ...
  • ŢAPOC, Vasile (2010)
    A afirma că tehnica conduce la obţinerea de performanţe, înseamnă a cădea în banalitate. Cine astăzi nu-şi dă seama că mecanizarea, automatizarea, cibernetizarea şi robotizarea au un singur scop – creşterea eficienţei ...
  • PASAT, Natalia; LAZARIUC, Cristina (Tehnica UTM, 2016)
    Artificial Intelligence (AI) is a field that has a long history but is still constantly and actively growing and changing. Machine-learning technologies are driving increases in productivity never before seen. From workflow ...
  • BRAGA, Mihai (Tehnica UTM, 2019)
    Metafizica, chiar de la apariţia ei a avut probleme cu statutul său ştiinţific. Totdeauna s-a auzit cerinţa ca aceasta să-şi demonstreze faptul că ea este ştiinţă şi are anumite atribuţii la procesul de cunoaştere a ...
  • MAFTEI, Vitalie (Tehnica UTM, 2012)
    Informatica ca ştiinţă cît şi ca parte componentă a sistemei ştiinţelor poate fi caracterizată prin evidenţierea unui şir de fenomene legate de aceasta. În mod special a-şi putea evidenţia următoarele: Istoria şi cauza ...
  • BRAGA, Mihai (Tehnica UTM, 2012)
    Ce prezintă o problemă ştiinţifică? Să vedem cum este prezentată problema ce trebuie cercetată de către unul din marii gânditori ai secolului al XX-lea Martin Heidegger. În lucrarea sa fundamentală „Fiinţă şi timp”, în ...
  • CAPCELEA, Valeriu (CAPCELEA, Valeriu. Semnnificaţia comunicării ştiinţifice pentru dezvoltarea ştiinţei în condiţiile societăţii postindustriale. In: Ştiinţele socioumanistice şi progresul tehnico-ştiinţific: conf. şt. interuniv., 20 aprilie 2018; Teoria şi practica integrării europene: conf. şt. studenţească, 4 mai 2018, Universitatea Tehnică a Moldovei. Chişinău, 2018, pp. 11-18. ISBN 978-9975-45-547-3., 2018)
    Ştiinţa în mileniul trei nu se poate dezvolta decât prin intermediul comunicării ştiinţifice dintre savanţii diferitelor scoli, asociaţii şi alte instituţii ştiinţifice pe de o parte, iar pe altă parte, dintre membrii ...
  • SCOBIOALĂ, Nadejda; ANTOCI, Arina (Tehnica UTM, 2019)
    Educaţia este un fenomen şi, în acelaşi timp, un proces individual şi social. Primele preocupări pentru organizarea educaţiei ca activitate socială au apărut odată cu acelea ale organizării societăţii, deoarece orice formă ...
  • COANDĂ, Svetlana (2010)
    Problema centrală a gnoseologiei este esenţa adevărului. Esenţa şi valoarea adevărului a prezentat interes pentru filosofi in toate timpurile. „Eşti dator să spui adevărul, nu să vorbeşti mult‖, menţiona Democrit. „A enunţa ...

Search DSpace


Browse

My Account