Departamentul Limbi Străine: Recent submissions

  • JECHIU, Ala; PROZOR-BARBALAT, Liliana (Tehnica UTM, 2017)
    Articolul analizează unele metode de predare a limbii engleze, menite să contribuie la eliminarea barierei psihologice a studenților: simularea sau jocul de rol, situații umoristice. Actualitatea articolului constă în ...
  • MOSCALENCO, L. (Tehnica UTM, 2013)
    Apariţia acestui articol a devenit necesară pentru a sensibiliza asupra intrării în uz a unor termeni informatici ca rezultat al migrării lor către limba comună şi apariţiei lor în texte adresate publicului larg.
  • GOLOVACI, M. (Tehnica UTM, 2014)
    Acest articol vine în sprijinul cadrelor didactice de performanţă care au curajul să treacă de la metodologia informativă la cea formativă,de la dirijarea clasică a învăţării la managementul cunoaşterii de tip constructivist.
  • ȘCOLNIC, Aurelia (Tehnica UTM, 2017)
    Articolul face referință la dezvoltarea competenței de înțelegere a documentului scris în cadrul predării limbajului de specialitate. Autorul relevă specificul textului de specialitate și succesiunea etapelor în abordarea ...
  • STRICOVA, N. (Tehnica UTM, 2013)
    Limbajul este principala modalitate prin care noi comunicăm ceea ce gândim. În prezentul articol se face o analiză a unor termeni şi expresii specifice din limbajul modei, care nu impune doar piese vestimentare potrivite ...
  • JECHIU, A. (Tehnica UTM, 2014)
    In acest articol este abordat un subiect de certă actualitate în sporirea eficienţei procesului de învăţare a limbii engleze de către studenţii de la facultăţile cu profil ingineresc, şi anume: instruirea modulară. Autoarea ...
  • IORDANOV, Maria (Tehnica UTM, 2017)
    Studiul abordează una din metodele moderne de predare a limbii străine: interactivitatea ca și participare directă a celor instruiţi în procesul de predare-învăţare. Autorul descrie, în particular, metoda ludică.
  • Unknown author (Tehnica UTM, 2014)
    Studiul de faţă prezintă câteva reflecţii asupra comunicării specializate inginereşti în corelaţie cu multilingvismul. Iniţierea cestuia este condiţionată de necesitatea dezvoltării competenţelor comunicative la viitorii ...
  • CEREPANOVA, M. (Tehnica UTM, 2013)
    Scopul acestui articol este de a prezenta dihotomia conceptului terminologie, evidenţiind importanţa terminologiei ca ştiinţă interdisciplinară, în care investigarea lingvistică a diverselor terminologii are o importanţă ...
  • UNGUREANU, L. (Tehnica UTM, 2014)
    Studiul de faţă poartă un caracter teoretic, punând problema percepţiei şi a definirii conceptului în scopul unei mai bune înţelegeri a deosebirilor dintre limba generală şi limbajul specializat.
  • JECHIU, A. (Tehnica UTM, 2013)
    În acest articol vom încerca să analizăm tipurile de inteligenţe şi impactul lor în dezvoltarea competenţelor de comunicare în limba engleză. Utilizarea inteligenţelor multiple în învăţământul tehnic oferă posibilitate ...
  • STRICOVA, N. (Tehnica UTM, 2014)
    În prezentul articol se face o analiză a eforturilor de ieşire de sub influenţa semnificantului englez a terminologiei franceze din domeniul informaticii, și construirea propriei terminologii cu ajutorul unor resurse şi ...
  • PROZOR-BARBALAT, Liliana (Tehnica UTM, 2017)
    Acest articol abordează unele activităţi de predare a termenilor în cadrul studierii limbajului de specialitate, intenția autorului fiind justificată de tendința racordării continue a împrumuturilor terminologice la contextul ...
  • CATERENCIUC, S.; CIUMAC, L. (Tehnica UTM, 2014)
    Prezentul articol pune în discuţie unele aspecte ale terminologizării lexemelor din limba comună în limbajul telecomunicaţiilor. Acest studiu încearcă să confirme ideea că metafora este, de fapt, forţa motrică în mecanismul ...
  • HODINITU, Elena; CUCIUC, Valentina (Tehnica UTM, 2016)
    Prezenta comunicare relatează despre știința bilingvismului în Republica Moldova, apărut în urma difuzării pe scară largă a limbilor internaționale.
  • STOICEV, Valentina (Tehnica UTM, 2016)
    Acest articol scoate în evidență faptul că limbajul specializat are ca fundament limba comună, între ele existând o interacțiune constantă, manifestată printr-un șir de influențe reversibile. Fenomenul migrației bidirecționale ...
  • HAVRIC, Alina (Tehnica UTM, 2017)
    Articolul de faţă abordează conceptul multimedia în viziunea mai multor cercetători şi integrarea acestuia în procesul de predare-învăţare-evaluare în cadrul orelor de limbă străină. Autorul demonstrează necesitatea ...
  • PROZOR-BARBALAT, Liliana; JECHIU, Ala (Tehnica UTM, 2016)
    Acest articol abordează dezvoltarea deprinderilor de scriere, funcțiile și importanța acestora în cadrul studierii și predării limbajului de specialitate.
  • PROZOR-BARBALAT, L (Tehnica UTM, 2015)
    Acest articol abordează dezvoltarea deprinderilor de utilizare a secvenței audio, precizând și analizând avantajele acesteia în cadrul studierii limbajului specializat.
  • CEREPANOVA, Mariana (Tehnica UTM, 2016)
    Articolul de față prezintă câteva reflecții despre aspectul socio-cultural al terminologiei, acesta din urmă prezentând o importanță majoră pentru crearea, difuzarea și implantarea termenilor în limbajele de specialitate ...

Search DSpace


Browse

My Account