Scopul lucrării: Dezvoltarea unui montaj experimental pentru testarea și analiza performanțelor motoarelor de tip BLDC, utilizând metode avansate de măsurare și control. Obiectivele generale: dezvoltarea unui montaj experimental destinat testării motoarelor BLDC, cu accent pe identificarea parametrilor care influențează performanța acestora. Se urmărește aplicarea unor metode avansate pentru controlul și optimizarea eficienței motoarelor, evaluând totodată rezultatele în raport cu cerințele aplicațiilor industriale. Domeniul de cercetare: Tehnologii moderne de motoare electrice, cu accent pe eficiență energetică și integrare în sisteme inteligente. Originalitate ştiinţifică: proiectarea unui montaj experimental pentru măsurători precise ale motoarelor BLDC, dezvoltarea unor algoritmi inovatori de control al vitezei și cuplului, precum și analiza comparativă a metodelor de control pentru identificarea soluțiilor optime. Teza cuprinde în sine introducere, trei capitole, concluzii și bibliografie. Capitolul 1: Acest capitol oferă o bază teoretică necesară pentru înțelegerea experimentului și descrie în detaliu componentele utilizate în montajul experimental. Capitolul 2: detaliază procesul de proiectare a montajului experimental, pornind de la selecția atentă a componentelor precum driver-ul BLDC, senzorii și sursa de alimentare. Este prezentată diagrama bloc care ilustrează interconectarea elementelor sistemului, urmată de etapele de implementare a soluțiilor hardware și software. Capitolul 3: se concentrează pe rezultatele obținute în urma experimentelor, descriind metodologia utilizată pentru colectarea datelor și oferind o analiză detaliată a acestora. Sunt prezentate concluzii privind eficiența motoarelor BLDC și performanța în diferite condiții, comparate cu alte studii similare pentru validarea rezultatelor. În concluzie Lucrarea demonstrează importanța motoarelor BLDC în aplicații industriale, oferind un montaj experimental eficient pentru testarea performanțelor. Rezultatele confirmă eficiența și flexibilitatea motoarelor, contribuind la optimizarea metodelor de control și deschizând noi perspective de utilizare.
Purpose of the study: Development of an experimental setup for testing and analyzing the performance of BLDC motors using advanced measurement and control methods. General objectives: Developing an experimental setup for testing BLDC motors, with a focus on identifying performance-influencing parameters. Advanced methods will be applied for motor control and efficiency optimization, while results will be evaluated in the context of industrial applications. Research domain: Modern electric motor technologies, focusing on energy efficiency and integration into intelligent systems.
Scientific originality: The design of an experimental setup for precise BLDC motor measurements, the development of innovative algorithms for speed and torque control, and a comparative analysis of control methods to identify optimal solutions. The thesis includes an introduction, three chapters, conclusions, and references. Chapter 1: Explores the theoretical foundations and general principles of BLDC motors, analyzing their structure and functionality. It discusses their advantages, such as high efficiency and compact size, disadvantages compared to other motor types, and the electronic control principles enabling precise and adaptive operation. Chapter 2: Details the design process of the experimental setup, starting with the careful selection of components like the BLDC driver, sensors, and power source. A block diagram illustrating the system's interconnections is presented, followed by the stages of hardware and software implementation. Chapter 3: Focuses on the experimental results, describing the methodology used for data collection and providing a detailed analysis. Conclusions on the efficiency of BLDC motors and their performance under various conditions are presented, with comparisons to similar studies to validate the results. In conclusion: The study highlights the importance of BLDC motors in industrial applications, offering an efficient experimental setup for performance testing. The results confirm the motors' efficiency and flexibility, contributing to control method optimization and opening new perspectives for use.