dc.contributor.author | CĂRBUNE, Radj | |
dc.date.accessioned | 2024-03-27T12:18:01Z | |
dc.date.available | 2024-03-27T12:18:01Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | CĂRBUNE, Radj. Impactul războiului din Ucraina asupra procesului de integrare europeană a Republicii Moldova. In: Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale = Research, development and innovation from the perspective of global ethics: Conferinţa Știinţifică Internaţională, Ediția a 4-a, Universitatea Tehnică a Moldovei, Chişinău, 12 mai 2023. Chişinău, 2023, pp. 251-257. ISBN 978-9975-45-971-6. | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-9975-45-971-6 | |
dc.identifier.uri | http://repository.utm.md/handle/5014/26701 | |
dc.description.abstract | The Eastern Partnership Summit, December 15, 2021, seemed to record a failure for the Eastern Partnership and offered a hope of control in the region by the Russian Federation. In fact, the only important aspects recognized at the Summit, for Georgia, the Republic of Moldova and Ukraine, being those of strengthening cooperation with the EU, as well as taking note of the European aspirations of the partners. The subject of the European future of the Republic of Moldova seemed to have lost relevance when on February 24, 2022, Russia attacked Ukraine, triggering an open conflict of direct aggression against the Ukrainian state. The war in Ukraine opened a new page in the relations between the EU - Ukraine, Moldova, Georgia by submitting applications for EU membership, February 28 Ukraine, March 3 - Georgia and Moldova. The European Commission assessed the suitability of the candidate countries on the basis of "respect and commitment" taking into account the provisions of Article 2 of the TEU, which includes, among others, the rule of law, democracy, non-discrimination, opining that Ukraine and Moldova should be granted the status of candidate by the European Council – but not Georgia. | en_US |
dc.description.abstract | Summitul Parteneriatului Estic, 15 decembrie 2021, părea că consemnează un eșec pentru Parteneriatul Estic și oferea o speranță de control în regiune, a Federației Ruse. În fapt singurele aspecte importante recunoscute la Summit, pentru Georgia, Republica Moldova şi Ucraina fiind acelea de a consolida cooperarea cu UE, precum şi sa luat act de aspirațiile europene a partenerilor. Subiectul viitorului European al Republicii Moldova părea să fi pierdut din actualitate în condițiile când la 24 februarie 2022 Rusia a atacat Ucraina fiind declanșat un conflict deschis de agresiune directă a statului Ucrainean. Războiul din Ucraina deschidea o nouă pagină a relațiilor dintre UE – Ucraina, Moldova, Georgia prin depunerea cererilor de aderare la UE , 28 februarie Ucraina , 3 martie – Georgia și Moldova. Comisia Europeană a evaluat aptitudinea țărilor candidate pe baza „respectului și angajamentului” ținând cont de prevederile articolul 2 din TUE, care include, printre altele, statul de drept, democrația, nediscriminarea, opinând că Ucrainei și Moldovei ar trebui să li se acorde statutul de candidat de către Consiliul European – dar nu și Georgiei. | en_US |
dc.language.iso | ro | en_US |
dc.publisher | Universitatea Tehnică a Moldovei | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | war | en_US |
dc.subject | democracy | en_US |
dc.subject | armed forces | en_US |
dc.subject | război | en_US |
dc.subject | democrație | en_US |
dc.subject | forțe armate | en_US |
dc.title | Impactul războiului din Ucraina asupra procesului de integrare europeană a Republicii Moldova | en_US |
dc.type | Article | en_US |
The following license files are associated with this item: