Această lucrare de teză explorează conceptul de micro-mobilitate în transportul urban și importanța crescândă a acestuia în abordarea provocărilor de mobilitate urbană. Obiectivele cercetării includ analizarea opțiunilor de micro-mobilitate existente, abordarea considerațiilor ergonomice și a cadrelor de reglementare și prezentarea unui concept de design personal numit Modular Urban Pod (MUP).
Studiul subliniază beneficiile micro-mobilității, cum ar fi reducerea congestionării traficului, scăderea emisiilor, accesibilitatea, creșterea accesibilității și dezvoltarea urbană durabilă. Sunt identificați factorii care contribuie la creșterea micromobilității, inclusiv creșterea conștientizării mediului, creșterea prețurilor la combustibil, urbanizarea, progresele tehnologice și planificarea urbană de sprijin.
Teza oferă o analiză a opțiunilor de micro-mobilitate existente, inclusiv studii de caz ale Microlino 2.0, Renault Twizy, Citroën Ami și FreZe Nikrob, discutând punctele forte și punctele slabe ale acestora. Sunt explorate considerațiile și normele ergonomice pentru transportul urban, evidențiind legătura dintre conceptul MUP și normele existente.
Conceptul MUP este un concept de design personal, prezentând caracteristicile și beneficiile sale cheie. Proiectarea modulară a MUP este justificată, abordând lacunele identificate în opțiunile actuale de micro-mobilitate. Este oferită o explorare detaliată a formei, configurației, dimensiunii, materialelor, texturilor, suprafețelor și culorilor MUP.
Descoperirile semnificative includ potențialul micro-mobilității de a crea medii urbane durabile și locuibile, importanța considerațiilor ergonomice în proiectarea soluțiilor de micro-mobilitate și beneficiile unei abordări de proiectare modulară precum conceptul MUP.
Cercetarea evidențiază oportunitățile și provocările în implementarea micro-mobilității pentru transportul urban și oferă perspective pentru cercetări viitoare și aplicații practice în crearea de soluții de mobilitate urbană durabile și incluzive.
This thesis paper explores the concept of micro-mobility in urban transport and its growing importance in addressing urban mobility challenges. The research objectives include analyzing existing micro-mobility options, addressing ergonomic considerations and regulatory frameworks, and presenting a personal design concept called the Modular Urban Pod (MUP).
The study emphasizes the benefits of micro-mobility, such as reduced traffic congestion, decreased emissions, affordability, increased accessibility, and sustainable urban development. Factors contributing to the growth of micro-mobility are identified, including increasing environmental awareness, rising fuel prices, urbanization, technological advances, and supportive urban planning.
The thesis provides an analysis of existing micro-mobility options, including case studies of Microlino 2.0, Renault Twizy, Citroën Ami, and FreZe Nikrob, discussing their strengths and weaknesses. Ergonomic considerations and norms for urban transport are explored, highlighting the connection between the MUP concept and existing norms.
The MUP concept is presented as a personal design concept, showcasing its key features and benefits. The modular design of MUP is justified, addressing the identified gaps in current micro-mobility options. Detailed exploration of the MUP's shape, configuration, size, materials, textures, surfaces, and colors is provided.
Significant findings include the potential of micro-mobility to create sustainable and livable urban environments, the importance of ergonomic considerations in designing micro-mobility solutions, and the benefits of a modular design approach like the MUP concept.
The research highlights the opportunities and challenges in implementing micro-mobility for urban transport and provides insights for future research and practical applications in creating sustainable and inclusive urban mobility solutions.