dc.contributor.advisor | ROMANCIUC, Andrei | |
dc.contributor.author | BUGAESCU, Victor | |
dc.date.accessioned | 2023-05-10T10:17:21Z | |
dc.date.available | 2023-05-10T10:17:21Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | BUGAESCU, Victor. Legislația fiscală pentru anul 2022: modificări, avantaje și incertitudini. In: Tezele celei de-a 75-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor și doctoranzilor, Universitatea Agrară de Stat din Moldova. Chișinău, 2022, p. 187. ISBN 978-9975-64-336-8. | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-9975-64-336-8 | |
dc.identifier.uri | http://repository.utm.md/handle/5014/22750 | |
dc.description.abstract | Prin Legea privind instituirea unor măsuri de susținere a activității de întreprinzător și modificarea unor acte normative Legea pentru punerea în aplicare a titlului VI din Codului Fiscal nr. 1056/2000, Codul contravențional al Republicii Moldova nr. 218/2008, Codul Vamal al Republicii Moldova nr. 1149/2000, Legea cu privire la modul de introducere și scoatere a bunurilor de pe teritoriul Republicii Moldova de către persoanele fizice nr. 218/2008, au fost operate mai multe modificări în diferite acte legislative importante. În articolele 33 „Scutiri personale”, 34 „Scutiri acordate soției (soțului)” și 35 „Scutiri pentru persoanele întreținute” din Codul fiscal al Republicii Moldova au fost introduse modificări aferente scutirilor. Respectiv fiecare contribuabil care are un venit anual impozabil mai mic de 360 de mii lei de va avea dreptul la o scutire personală, o sumă care se scade din venitul brut obținut de acesta. Scutirea personală aferentă perioadei fiscale 2022 constituie 27 mii lei. În cazul în care persoana activează prin cumul, scutirea personală se acordă aferent unui singur loc de muncă. Tot în 2022 în conformitate cu prevederile articolului 542 aliniatul 3 din Codul Fiscal: Modificări în partea ce ține obiectul impunerii cu impozitul pe venit în cuantum de 4%. Începând cu 1 ianuarie 2022 în componența venitului agenților economici subiecți ai sectorului întreprinderilor mici și mijlocii determinat conform contabilității financiare nu se include întregul spectru de venituri prevăzute la articolul 20 din Codul Fiscal (surse de venit neimpozabile). În final se menționează că modificările politicii fiscale sunt permanente și necesare. Acestea desemnează concepția, măsurile și acțiunile statului privind impozitele și rolul lor în formarea veniturilor bugetare și finanțarea cheltuielilor bugetare, tipurile de impozite, perceperea și folosirea lor ca instrument de stimulare a creșterii economice. | en_US |
dc.language.iso | ro | en_US |
dc.publisher | Universitatea Agrară de Stat din Moldova | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | politică fiscală | en_US |
dc.subject | impozitare | en_US |
dc.subject | legislație fiscală | en_US |
dc.title | Legislația fiscală pentru anul 2022: modificări, avantaje și incertitudini | en_US |
dc.type | Article | en_US |
The following license files are associated with this item: