În lucrare se Identificaă soluțiile privind modernizarea stației de tracțiune Nr.2 din cadrul Î.M.,,Regia Transport Electric Chiținău”, se face analiza situației actuale al stațiilor de tracțiune din cadrul Întreprinderii Municipale ,,Regia Transport Electric Chișinău”. Teza include date tehnice și funcționale ale obiectului de investigare, analiza situației existente și identificarea deficiențelor tehnice, echipamentul instalațiilor de distribuție 6-10 kV, transformatoarele de servicii proprii, transformatoarele de putere pentru alimentarea instalațiilor de redresare, cabluri de alimentare în curent alternativ, cabluri de alimentare în curent continuu, sistemul de telemecanică și transmisie de date și analiza problemelor actuale la stația de tracțiune Nr.2.
S-au analizat criteriile tehnice de modernizare a substației de tracțiune Nr.2 al RTEC. Au fost identificate structurile generale moderne al stațiilor de tracțiune pentru troleibuze și s-a propus structura generală a stației de tracțiune modernizate cu sistem de recuperare a energiei. Pentru modernizarea stațiilor de tracțiune s-a identificat echipamentul modern de forță la instalațiile de distribuție de tensiune medie, parametrii întrerupătoarelor de racord, parametrii întrerupătoarelor de cuplă, parametrii separatoarelor, parametrii transformatoarelor de curent, parametrii transformatoarelor de tensiune și caracteristicile generale a echipamentelor. A fost efectuat calculul pierderilor de mers în gol al transformatoarelor de tip TMPUM-1200/10 instalate la stația de tracțiune Nr.2. Se propune reducerea pierderilor prin compensarea puterii reactive, s-au identificat soluții moderne de protecție prin relee și automatizare. Se propune sporirea eficienței energetice prin frînarea electrică și se identifică soluții noi pentru înlocuirea grupurilor redresoare. Pentru eficientizarea regimurilor de funcționare se propune implementarea sistemului de monitorizare/comandă SCADA.
The explanatory memorandum includes the introduction and the 3 chapters.
Chapter 1 includes the analysis of the current situation of the traction stations within the Municipal Enterprise "Regia Transport Electric Chisinau", technical and functional data of the object of investigation, the analysis of the existing situation and the identification of technical deficiencies.
In the second chapter, the technical criteria for the modernization of traction substation No. 2 of RTEC were analyzed. The modern general structures of traction stations for trolleybuses were identified and the general structure of modernized traction station with energy recovery system was proposed.
Chapter 3 includes the methodology for calculating the power of the traction stations, the calculation of the no-load losses of the TMPUM-1200/10 type transformers installed at the traction station No. 2 was carried out. It is proposed to reduce losses by compensating the reactive power, modern protection solutions through relays and automation have been identified. It is proposed to increase energy efficiency through electric braking and identify new solutions for replacing rectifier groups. In order to make the operating regimes more efficient, it is proposed to implement the SCADA control/monitoring system.