Învățarea și în special învățarea individuală a studenților este evidențiată a fi tot mai
importantă în sistemul de învățământ universitar, iar odată cu pandemia această competență a
conturat noi misiuni pentru cadrelele didactice atât în sens de a-și dezvolta propriile competențe
(ex. digitale), dar și să formeze la studenți competența de învățare individuală. Despre învățarea
individuală sunt evidențiate în diverse documente de politici educaționale la nivel național dar și
la nivel universitar, însă aplicabilitatea acestora depinde și de stilul individual al studențului, care
acesta necesită să -l valorifice în dependență de proprietățile individuale. Necesitatea axării pe
învățarea individuală a studentului constituită de condiţii interne ale personalităţii, determină,
orientează, organizează şi potenţează intensitatea efortului în învăţare pentru schimbare.
Learning and especially the individual learning of students is highlighted to be
increasingly important in the university education system. In addition, with the pandemic, this
competence has shaped new missions for teachers both in terms of developing their own skills (eg
digital), but also to train, in students, the competence of individual learning. Individual learning
is highlighted in various educational policy documents, both at national and university level, but
their applicability also depends on the individual style of the student, which he needs to capitalize
on, starting from individual properties. The need to focus on the individual learning of the student,
constituted by internal conditions of the personality, determines, orients, organizes and enhances
the intensity of the learning effort for change.