De la începutul lui 2020, contactul cu mass-media a însemnat o expunere conștientă
ori accidentală, dar totuși puternică, la conținut pe temă pandemică. Prin urmare, acest studiu
utilizează studii de caz calitative și analize de conținut ale imaginarului pandemic distribuit în
spațiile digitale de către redacțiile de știri din România. Intervalul acoperă primul an al
pandemiei, mai precis din luna martie până în noiembrie 2020, care include următoarele subiecte:
vasul de croazieră Diamond Princess, eficacitatea măștii, transmiterea prin aer, transmiterea de
la mamă la făt, boli asociate, ingerarea de înălbitor și asocierea cu virusul imunodeficienței
umane. Rezultatele indică faptul că redacțiile de știri și-au propus să atragă cititorii cu imagini
de tip „click-bait”, dar care, premeditat sau nu, au stârnit un sentiment de teamă.
Since the beginning of 2020, media contact meant a conscious or accidental exposure,
but nevertheless strong, to pandemic-themed content. Hence, this study uses qualitative case
studies and content analysis of the pandemic imaginary distributed in digital spaces by Romanian
newsrooms. The interval covers the first year of the pandemic, more precisely from March to
November 2020, which includes the following topics: Diamond Princess cruise ship, mask
effectiveness, airborne transmission, mother-to-child transmission, related diseases, bleach use
and human immunodeficiency virus association. The results indicate that the newsrooms aimed to
attract readers with “click-bait” images, but which, premeditated or not, aroused a feeling of fear.