Show simple item record

dc.contributor Universitatea Tehnică a Moldovei
dc.contributor.author SCOIBEDA, Anatolii
dc.contributor.author GLUŞCO, Constantin
dc.contributor.author BOSTAN, Ion
dc.contributor.author DULGHERU, Valeriu
dc.contributor.author OPREA, Anatolie
dc.date.accessioned 2021-04-13T06:49:35Z
dc.date.available 2021-04-13T06:49:35Z
dc.date.issued 1996-10-31
dc.identifier.citation Citation: SCOIBEDA, Anatolii, GLUŞCO, Constantin, BOSTAN, Ion et al. Transmisie planetară precesională. Brevet MD 495, F16H 1/32. Universitatea Tehnică a Moldovei. Nr. depozit: 95-0322. Data depozit: 1995.07.10. Data public.: 1996.10.31. en_US
dc.identifier.other Nr. depozit: Nr-95-0322
dc.identifier.uri http://www.db.agepi.md/Inventions/details/95-0322
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/14122
dc.description.abstract Invenţia se referă la transmisiile mecanice. Sarcina invenţiei constă în sporirea preciziei cinematice, majorarea fiabilităţii şi durabilităţii de funcţionare în contul la aceea că fiecare rolă 6 a roţii centrale 5 este executată în formă de butoi cu raza de bombare crescândă la trecerea de la capătul cu diametrul mai mic la capătul cu diametrul mai mare. Între corpul roţii centrale 5 şi capetele rolelor conice 6 se instalează elementul flexibil 10 pentru excluderea acţiunii excentricităţii roţilor asupra erorii cinematice sumare a transmisiei. La rotirea arborelui conducător 4 roata precesională 2 interacţionează cu rolele 6 ale roţii centrale. Datorită diferenţei numărului dinţilor şi rolelor roţilor 2 şi 5 arborele condus 9 obţine mişcare de rotaţie cu reducerea dată. en_US
dc.description.abstract The purpose of the invention - increasing of the kinematic precision, increasing of rigidity and durability at the expense of the fact that each roll (6) of the central wheel (5) made barrel-shaped with the barrel-shapeness accelerated radius at the transition from the face having a smaller diameter to the face with a higher diameter. between the central wheel (5) body and the conic rolls (6) faces are installed an elastic element (10) for exclusion of the wheel eccentricity influence on the summary kinematic error of the transmission. At the rotation of the driving shaft (4) the precession wheel (2) interact with the rolls (6) of the central wheel. Owing to the difference of the wheels teeth and rolls (2) and (5) the driven shaft (9) receives rotation with a settled reduction. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Agenţia de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI) en_US
dc.rights Brevet nevalabil. Data expirării brevetului: 2006. 02. 18. en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject invenţii en_US
dc.subject brevete de invenţie en_US
dc.subject transmisii planetare precesionale en_US
dc.subject precessional gears en_US
dc.subject.classification IPC: F16H 1/32 (2006.01) en_US
dc.title Transmisie planetară precesională en_US
dc.type Patent en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Brevet nevalabil. Data expirării brevetului: 2006. 02. 18. Except where otherwise noted, this item's license is described as Brevet nevalabil. Data expirării brevetului: 2006. 02. 18.

Search DSpace


Browse

My Account