Analiza literaturii în domeniu indică faptul că indiferent de perioada economică, dezvoltarea va fi întotdeauna un aspect important pentru organizații. Modelul de afaceri este un instrument conectat cu strategia, menit să asigure în primul rând creșterea economică care stă la baza dezvoltării domeniului. Conceptul de dezvoltare durabilă desemnează totalitatea formelor și metodelor de dezvoltare socio-economică care se axează în primul rând pe asigurarea unu echilibru între aspectele sociale, economice și ecologice. Pentru domeniul industriei textile s-a analizat activitatea economică și s-au prezentat oportunități pentru dezvoltarea afacerilor. Sectorul confecțiilor și a textilelor este unul vital pentru dezvoltarea economică și socială a Republicii Moldova, generând exporturi, creând locuri de muncă pentru femei şi schimbând percepţia calităţii produselor fabricate în Moldova peste hotare. Papionul reprezintă o alternativă pentru cei ce nu poartă cravată, dar vor să fie corect îmbrăcaţi, cel puţin din punctul de vedere al ţinutelor formale. Sunt unele dintre cele mai șic accesorii care, odată alese și purtate cu o atitudine încrezatoare, nu vor face altceva decât să transforme un outfit normal într-unul perfect.
The analysis of literature in the field denotes the fact that regardless of the economic period, development will always be an important aspect for organisations. The business model is an instrument connected with the strategy, designed primarily to ensure the economic growth which lays at the basis of development of the field. The concept of sustainable development means the totality of forms and methods of socio-economic development that focuses primarily on ensuring a balance between social, economic and environmental aspects. For the textile industry the economic activity was analysed, and the opportunities for business development were presented. The clothing and textiles sector is vital for the economic and social development of the Republic of Moldova, thus generating exports, creating jobs for women and changing the perception of the quality of products made in Moldova abroad.