IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

The evolution and optimization of E-commerce in the Republic of Moldova: trends, challenges, and opportunities

Show simple item record

dc.contributor.author MOROI, Elena
dc.date.accessioned 2024-12-06T14:40:29Z
dc.date.available 2024-12-06T14:40:29Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation MOROI, Elena. The evolution and optimization of E-commerce in the Republic of Moldova: trends, challenges, and opportunities. In: Marketingul şi logistica în era digitală: Seminar ştiinţific naţional, dedicat aniversării 60 de ani al UTM, 18 octombrie 2024. Universitatea Tehnică a Moldovei, Facultatea Inginerie Economică şi Business, Departamentul Teorie Economică şi Marketing. Chișinău: Tehnica-UTM, 2024, pp. 66-71. ISBN 978-9975-64-481-5 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-64-481-5
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/28752
dc.description.abstract E-commerce is one of the most important and dynamic economic sectors of the modern world. In the context of rapidly evolving technology and changing consumer behavior, the importance of e-commerce is becoming increasingly evident. E-commerce opens up the possibility for any business, regardless of its size, to reach customers worldwide. This means that small businesses can compete in the same global markets as industry giants without being limited by geographical barriers. This creates significant opportunities for growth, expansion and market diversification. en_US
dc.description.abstract Comerțul electronic este unul dintre cele mai importante și dinamice sectoare economice ale lumii moderne. În contextul evoluției rapide a tehnologiei și al schimbărilor comportamentale ale consumatorilor, importanța comerțului electronic devine din ce în ce mai evidentă. Comerțul electronic deschide posibilitatea ca orice afacere, indiferent de mărimea acesteia, să ajungă la clienți din întreaga lume. Aceasta înseamnă că micile întreprinderi pot concura pe aceleași piețe globale ca și giganții din industrie, fără a fi limitate de bariere geografice. Acest lucru creează oportunități semnificative de creștere, extindere și diversificare a piețelor. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Universitatea Tehnică a Moldovei en_US
dc.relation.ispartofseries Marketingul şi logistica în era digitală: Seminar ştiinţific naţional, dedicat aniversării 60 de ani al UTM, 18 octombrie 2024;
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject ICT Development Index en_US
dc.subject internet en_US
dc.subject e-commerce en_US
dc.subject Indice de Dezvoltare TIC en_US
dc.subject comerţ electronic en_US
dc.subject vânzări online en_US
dc.title The evolution and optimization of E-commerce in the Republic of Moldova: trends, challenges, and opportunities en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account