IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Some important aspects used in enhancing students’ proficiency while teaching specialized english

Show simple item record

dc.contributor.author PROZOR-BARBALAT, Liliana
dc.contributor.author BIVOL, Lidia
dc.date.accessioned 2024-11-24T10:26:19Z
dc.date.available 2024-11-24T10:26:19Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation PROZOR-BARBALAT, Liliana and Lidia BIVOL. Some important aspects used in enhancing students’ proficiency while teaching specialized english = Unele aspecte importante utilizate pentru a dezvolta competenţa lingvistică a studenților în timpul predării limbii engleze specializate. Journal of Social Sciences. 2024, nr. 3 (7), pp. 220-233. ISSN 2587-3490, eISSN 2587-3504. en_US
dc.identifier.issn 2587-3490
dc.identifier.issn 2587-3504
dc.identifier.uri https://www.doi.org/10.52326/jss.utm.2024.7(3).15
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/28609
dc.description.abstract The teaching of specialized English encompasses a multifaceted approach that integrates the four fundamental language competences - writing, speaking, reading, and listening - within the context of specific professional domains. This article synthesizes the most important aspects in teaching specialized English, elucidating the significance of genre-based instruction, authentic materials, task-based learning, and formative assessment in fostering language proficiency and disciplinary literacy. Drawing upon theoretical frameworks and empirical evidence, we delineate pedagogical strategies and approaches that empower learners to navigate the complexities of language use within specialized domains with confidence and competence. Knowledge of specialized English is an indispensable tool for people who want to excel in various professional fields, where effective communication is essential for success. That is why teachers should analyze thoroughly the students’ level of English and provide them with necessary information and authentic materials in order to develop their skills and help them become high quality specialists in their domains. en_US
dc.description.abstract Predarea limbii engleze specializate cuprinde o abordare cu mai multe fațete careintegrează cele patru competențe lingvistice fundamentale - scris, vorbit, citit și ascultat – în contextul unor domenii profesionale specifice. Acest articol sintetizează cele mai importante aspecte ale predării limbii engleze specializate, elucidând importanța instruirii bazate pe gen, a materialelor autentice, a învățării bazate pe sarcini și a evaluării formative în promovarea competenței lingvistice și a alfabetizării disciplinare. Bazându-ne pe cadre teoretice și dovezi empirice, delimităm strategii și abordări pedagogice care le dă putere studenților să navigheze în complexitățile utilizării limbii în domeniile specializate cu încredere și competență. Cunoașterea limbii engleze de specialitate este un instrument indispensabil pentru persoanele care doresc să exceleze în diverse domenii profesionale, unde comunicarea eficientă este esențială pentru succes. De aceea, profesorii ar trebui să analizeze temeinic nivelul de limba engleză al studenților și să le ofere informațiile necesare și materiale autentice pentru ca ei să își dezvolte abilitățile și să îi ajute să devină specialiști de înaltă calitate în domeniile lor. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Technical University of Moldova en_US
dc.relation.ispartofseries Journal of Social Sciences;2024, Vol. 7, Nr. 3
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject comprehensive approach en_US
dc.subject effective communication en_US
dc.subject disciplinary literacy en_US
dc.subject linguistic competence en_US
dc.subject written discourse en_US
dc.subject oral discourse en_US
dc.subject abordare completă en_US
dc.subject alfabetizare disciplinară en_US
dc.subject competență lingvistică en_US
dc.subject comunicare eficientă en_US
dc.subject discurs scris en_US
dc.subject discurs oral en_US
dc.title Some important aspects used in enhancing students’ proficiency while teaching specialized english en_US
dc.title.alternative Unele aspecte importante utilizate pentru a dezvolta competenţa lingvistică a studenților în timpul predării limbii engleze specializate en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account