IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Studiul impactului și cercetarea potențialului de utilizare a combustibililor alternativi

Show simple item record

dc.contributor.advisor FRUNZE, Oleg
dc.contributor.author DETIȘIN, Pavel
dc.date.accessioned 2024-02-06T09:22:36Z
dc.date.available 2024-02-06T09:22:36Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation DETIȘIN, Pavel. Studiul impactului și cercetarea potențialului de utilizare a combustibililor alternativi: tz. de master: Programul de studiu: Siguranţa şi ecologizarea transportului rutier. Cond. şt. FRUNZE Oleg. Universitatea Tehnică a Moldovei. Chişinău, 2024. en_US
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/26228
dc.description Fişierul ataşat conţine: Rezumat, Abstract, Cuprins, Introducere, Bibliografie. en_US
dc.description.abstract În teza dată obiectul de studiu sunt combustibilii alternativi și impactul lor, starea actuală și perspectivele de dezvoltare pentru economia națională și mondială a secolului XXI. Scopul elaborării tezei de master este de a studia impactul și potențialul de dezvoltare a combustibililor alternativi. Pentru elaborarea tezei a fost folosită literatura științifică, didactică și statistică, articole din reviste științifice, acte normative juridice, site-uri de pe internet. Teza este alcătuită din patru capitole, ilustrate cu figuri și tabele. Structura tezei permite, în baza studiului teoretic al domeniului și a analizei situației actuale, să se treacă la analiza problemelor și limitelor dezvoltării combustibililor alternativi la nivel național și previziunile privind dezvoltarea combustibililor alternativi la nivel mondial. În cadrul cercetării și dezvoltării acestor alternative de combustibili, sunt abordate numeroase aspecte, cum ar fi optimizarea proceselor de producție, dezvoltarea de tehnologii noi inovatoare de conversie a materiilor prime în combustibili alternativi de înaltă performanță, precum și elaborarea unor strategii eficiente de implementare în exploatarea vehiculelor existente sau în dezvoltarea domeniului automotive. Primul capitol este dedicat bazelor teoretice privind combustibilii alternativi, diversitatea lor și condițiilor prealabile pentru dezvoltarea acestora. În cel de-al doilea capitol se efectuează o analiză a situației curente pe piața globală a combustibililor alternativi, evaluând nivelul de accesibilitate la combustibilii alternativi, identificând principalele țări unde aceștia sunt folosiți extensiv. Tot aici se face analiza problemelor, care pot apărea odată cu extinderea utilizării combustibililor alternativi și oferă o perspectivă asupra dezvoltării acestor combustibili în viitor. Acest capitol se face o cercetare exhaustivă a impactului pe care tranziția la combustibili alternativi îl are asupra mediului înconjurător, asupra economiei și societății în ansamblu. Capitolul trei al lucrării are ca obiectiv demonstrarea impactului în utilizarea hidrogenului, aducând în prim plan modalitățile de integrare a acestui combustibil în ceea ce privește utilizarea sa, provocările asociate cu folosirea sa și perspectivele viitoare de dezvoltare. În cadrul acestui capitol, hidrogenul este investigat din diverse unghiuri, oferind o imagine de ansamblu asupra potențialului său ca sursă de combustibil alternativ viabil. Fiecare capitol are la sfârșit o succintă concluzie, care ilustrează aspectele esențiale abordate în respectivul capitol, oferind o perspectivă sumară asupra temelor tratate. Aceste concluzii servesc la elaborarea de idei și soluții, în dezvoltarea argumentelor și analiza necesităților prezentate în lucrare. În final, s-au formulat concluzia generală, o încheiere care sintetizează în mod concis rezultatele principale, punând în evidență implicațiile acestora pentru domeniul studiat. en_US
dc.description.abstract In this thesis the subject of study is alternative fuels and their impact, current status and development prospects for the national and global economy of the 21st century. The aim of the thesis is to study the impact and development potential of alternative fuels. For the elaboration of the thesis, scientific, didactic and statistical literature, articles from scientific journals, legal acts, websites were used. The thesis consists of four chapters, illustrated with figures and tables. The structure of the thesis allows, on the basis of the theoretical study of the field and the analysis of the current situation, to move on to the analysis of the problems and limits of the development of alternative fuels at national level and the forecasts of the development of alternative fuels at global level. In the research and development of these alternative fuels, many aspects are addressed, such as the optimisation of production processes, the development of innovative new technologies for the conversion of raw materials into high-performance alternative fuels, and the development of effective strategies for implementation in the operation of existing vehicles or in the development of the automotive sector. The first chapter is devoted to the theoretical basis of alternative fuels, their diversity and the preconditions for their development. The second chapter analyses the current situation in the global alternative fuels market, assessing the level of affordability of alternative fuels, identifying the main countries where they are extensively used. It also analyses the problems that may arise as the use of alternative fuels expands and provides an outlook for the development of alternative fuels in the future. This chapter provides an exhaustive survey of the impact of the transition to alternative fuels on the environment, the economy and society as a whole. Chapter three of the paper aims to demonstrate the impact of using hydrogen, bringing to the forefront the ways in which this fuel can be integrated into its use, the challenges associated with its use and the prospects for future development. In this chapter, hydrogen is investigated from various angles, providing an overview of its potential as a viable alternative fuel source. Each chapter ends with a brief conclusion, which illustrates the key issues addressed in that chapter and provides a summary overview of the topics covered. These conclusions serve to elaborate ideas and solutions, to develop arguments and to analyse the needs presented in the paper. Finally, the overall conclusion is formulated, a conclusion that concisely summarises the main findings, highlighting their implications for the field of study. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Tehnică a Moldovei en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject combustibili alternativi en_US
dc.subject conversie a materiilor prime en_US
dc.subject mediu înconjurător en_US
dc.title Studiul impactului și cercetarea potențialului de utilizare a combustibililor alternativi en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account