Cercetarea dată are ca scop depistarea trendului şi a nevoilor actuale existente pe piaţa produselor agroalimentare ecologice, a atitudinilor faţă de aceste produse, precum şi depistarea antitezei dintre percepţia formal favorabilă şi profilul nutriţional dezechilibrat al unor astfel de alimente. În acest sens, cercetarea a vizat următoarele obiective: evaluarea măsurii în care noua generaţie de consumatori ştie ce înseamnă un produs alimentar ecologic şi poate face distincţie între noţiunile „produs ecologic”, „bio” „natural” şi „organic”; evaluarea diferenţei percepţiilor între produsele alimentare ecologice şi cele obişnuite; stabilirea potenţialelor dezechilibre nutriţionale la care poate fi expus cumpărătorul şi evidenţierea unei posibile antiteze dintre imaginea favorabilă percepută şi valoarea nutritivă „de facto” a respectivelor alimente. Pentru executarea acestui demers s-au realizat cercetării exploratorii demarketing, utilizând chestionarul şi metoda SAIN-LIM. Rezultatele studiului au demonstrat că noua generaţie de consumatori are o atitudine favorabilă faţă de produsele ecologice la capitolul beneficii pentru sănătatea omului, dar, cu toate acestea, unele produse, chiar dacă poartă eticheta „bio”/„eco”/„organic”, includ dezechilibre nutriţionale, ceea ce le face periculoase pentru consum.
Thisresearch aimsto determine the trends and current needs existing on the market of ecological agro-food products, the attitudes towards these products as well as to find out the antithesis between the formally favorable perception and imbalanced nutritional profile of such food products. In this respect, the research was focused on the following objectives: to assess whether the new generation of consumers knows what an ecological food product is and ifthey can make difference between the following notions: „ecological”, „bio”, „natural” and „organic”; to assess the difference of their perceptions concerning the ecological and conventional food products; to determine the potential nutritional imbalancesto which the buyer may be exposed and to highlight a possible antithesis between the perceived favorable image and nutritional „de facto” value of those food products. In order to implement this approach, an exploratory marketing research was conducted using the SAIN-LIM questionnaire and method. The obtained results showed that the new generation of consumers has a favorable attitude towards the ecological products regarding the benefits they could bring to human health; however, even though, some products labeled as „bio”/„eco”/„organic” include nutritional imbalances, what makesthem dangerous for consumption.