IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

The consumption preferences of the Republic of Moldova population regarding wines and alcoholic beverages

Show simple item record

dc.contributor.author COVACI, Ecaterina
dc.contributor.author MINDRU, Anastasia
dc.date.accessioned 2023-08-02T11:45:15Z
dc.date.available 2023-08-02T11:45:15Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation COVACI, Ecaterina, MINDRU, Anastasia. Effects of content marketing on customer satisfaction and brand loyalty. In: Journal of Social Sciences. 2023, Vol. 6, Nr. 2, pp. 47-58. ISSN 2587-3490, eISSN 2587-3504. en_US
dc.identifier.issn 2587-3504
dc.identifier.issn 2587-3490
dc.identifier.uri https://doi.org/10.52326/jss.utm.2023.6(2).04
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/23564
dc.description.abstract The wine market is a mature market strongly affected by favorable or unfavorable developments in the eating habits and purchasing behavior of consumers. In order to establish promotion policies and priority marketing strategies, it would be to establish the profile of the consumer from the target group for which the assortment of wine placed on the consumer market is intended. The study objectives focused on the main preference characteristics of wines and alcoholic beverages consumption, the notoriety of the wines produced by local winemakers and those imported among national consumers. As a result of the marketing study, the following were established: the consumer profile of the target group, the amount of consumption, the assortment/brands preferred by consumers, the frequency of consumption and the role of advertising/promotion of wines and alcoholic beverages in the purchase decision of the national consumer. en_US
dc.description.abstract Piața vinului este o piață matură afectată puternic de evoluțiile favorabile sau nefavorabile determinate de obișnuințele alimentare și comportamentul de cumpărare al consumatorilor. În vederea stabilirii politicilor de promovare și strategiilor de marketing prioritar ar fi stabilirea profilului consumatorului din grupul țintă pentru care este destinat sortimentul de vin plasat pe piața de consum. Obiectivele de studiu s-au axat pe analiza principalelor caracteristici ale preferinței consumului de vinuri și băuturi alcoolice, notorietatea vinurilor produse de producătorii locali și cele din import în rândul consumatorilor naționali. Ca rezultat al studiului de marketing au fost stabilite: profilul consumatorului din grupa țintă, valoarea consumului, sortimentul/mărcile preferate de consumatori, frecvența de consum și rolul publicității/promovării vinurilor și băuturilor alcoolice în decizia de cumpărare a consumatorului național. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Technical University of Moldova en_US
dc.relation.ispartofseries Journal of Social Sciences;2023, Vol. 6, Nr. 2
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject frequency of consumption en_US
dc.subject financial incomes en_US
dc.subject consumers en_US
dc.subject consumptions en_US
dc.subject frecvența de consum en_US
dc.subject venituri en_US
dc.subject consumatori en_US
dc.subject consum en_US
dc.subject băuturi alcoolice en_US
dc.title The consumption preferences of the Republic of Moldova population regarding wines and alcoholic beverages en_US
dc.title.alternative Preferințele de consum ale populației Republicii Moldova privind vinurile și băuturile alcoolice en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account