Scopul cercetării este de a explora influența factorului amplasării asupra valorii de piață a imobilelor comerciale prin efectuarea unei revizuiri cuprinzătoare a literaturii existente, identificarea și analiza diferitor componente ale factorului amplasării și analiza situației pe piața proprietăților comerciale.
Obiectivele cercetării sunt concepute întru realizarea scopului principal, incluzând: efectuarea unei revizuiri cuprinzătoare a literaturii existente privind bunurile imobile comerciale, factorul amplasării, metodelor statistice de analiză și prelucrare a datelor privind piața imobiliară și metodelor de evaluare a proprietăților comerciale; identificarea și analiza componentelor factorului amplasării care contribuie la valoarea proprietății; cercetarea și analiza pieței proprietăților comerciale de diverse tipuri; evaluarea impactului factorului amplasării asupra valorii de piață a imobilelor comerciale prin aplicarea metodelor statistice; estimarea valorii de piață și elaborarea raportului de evaluare a bunului imobil cu destinație comercială.
Metodele aplicate la elaborarea tezei includ metode de cercetare atât cantitative, care implică analiza datelor disponibile pe piață privind proprietățile comerciale, cât și cantitative, care includ studii de caz, prin aplicarea metodelor statistice de analiză și prelucrare a datelor.
Rezultatele concrete obținute: Gradul de influență al amplasării spațiilor comerciale în cadrul localității este 17,16%, ceea ce indică o relație pozitivă moderată dintre valoarea și amplasarea proprietății comerciale.
Teza de licență cuprinde introducerea, trei capitole, concluzii generale, bibliografie din 27 surse, 15 anexe, 80 pagini text de bază, 35 figuri, 25 tabele și 15 formule, pentru o analiză detaliată a temei cercetate.
The purpose of the research is to explore the influence of location factor on the market value of commercial real estate by conducting a comprehensive review of existing literature, identifying and analyzing various components of the location factor, and analyzing the commercial property market.
The research objectives are designed to achieve the primary aim, including: conducting a comprehensive review of existing literature on commercial real estate, location factor, statistical methods for analyzing and processing real estate market data, and methods for evaluating commercial properties; identifying and analyzing the components of the location factor that contribute to the property value; researching and analyzing the commercial property market of various types; evaluating the impact of location factor on the market value of commercial real estate through statistical methods; estimating the market value and preparing a valuation report of commercial real estate.
The methods applied in elaborating the thesis include both quantitative research methods, which involve the analysis of available data on the commercial property market, and qualitative research methods, which include case studies, through the application of statistical methods of data analysis and processing.
Concrete results obtained: The degree of influence of the location of commercial spaces within the locality is 17,16%, indicating a moderate positive relationship between the value and location of commercial property.
The bachelor thesis includes an introduction, three chapters, general conclusions, a bibliography of 27 sources, 15 appendices, 80 pages of main text, 35 figures, 25 tables, and 15 formulas, for a detailed analysis of the researched topic.