Creșterea intensității traficului rutier si a sarcinii pe osie a dus la solicitarea puternica a îmbrăcămintei drumurilor de către acțiunile tangențiale la contactul dintre roata si cale. Aceste acțiuni, prin mărimea si schimbarea lor de sens, conduc la îndepărtarea din stratul de uzura a materialelor încleștate numai prin cilindrare. Traficul modern, caracterizat prin viteze ridicate de circulație si sarcini sporite pe roata, necesita pentru desfășurarea sa, in condiții de confort si siguranță, sisteme rutiere rezistente. Pentru creșterea rezistentei sistemului rutier nerigid, se impune îmbunătățirea calității liantului (bitumului) rutier. Adezivitatea este cea mai importanta caracteristica a lianților. Ea reprezintă proprietatea lianților de a adera la suprafața agregatelor si de a lipi granulele intre ele.
The increase in road traffic intensity and axle load has led to strong stress on the road surface by tangential actions at wheel-track contact. These actions, by their magnitude and change in direction, lead to the removal from the wearing course of materials locked only by rolling. Modern traffic, characterized by high traffic speeds and increased wheel loads, requires robust road systems to operate comfortably and safely. In order to increase the resistance of the non-rigid road system, the quality of the road binder (bitumen) must be improved.
Adhesiveness is the most important characteristic of binders. It is the property of binders to adhere to the surface of aggregates and to bond the granules together.