Abstract:
Începutul secolului XXI se caracterizează prin dezvoltarea cu un ritm sporit a
tehnologiilor informaţionale (IT) şi mijloacelor de comunicare. IT-ul permite o transparenţă totală, iar oamenii care au acces la informaţiile relevante pentru ei, încep să provoace activitatea întreprinderilor (firmelor) pentru a-şi satisface la un nivele mai înalt nevoile de consum. Prin reţeaua globală Internet astăzi putem achiziţiona cele mai diverse produse: mărfuri şi servicii. Dispare necesitatea deplasării la locul de producere sau unitatea comercială. Toate acestea impun comercianţii să modifice formele şi metodele de deservire a cumpărătorilor, să se orienteze operativ la aceste provocări. Cele mai importante strategii pentru a crea un nivel net superior de competitivitate a întreprinderii comerciale se relevă în modificarea conceptului magazinului din punct de vânzare a mărfii, în centru de vânzare şi agrement, revizuirea structurii magazinelor astfel, încât să fie spaţii pentru prestarea unei game largi de servicii, prin care consumatorul să-şi satisfacă cererea.