Tema tezei de master se încadrează în actualele tendințe referitor la îmbunătățirea parametrilor energetici la diverse feluri de combustibili în propulsiile autovehiculelor. Lucrarea prezintă aspecte referitor la impactul asupra eficienței ecologice și parametrilor energetici a transportului auto, industriei constructoare de autovehicule, precum și a pieselor componente, precum și de caracteristicile calității a dieselului.
Teza de master este alcătuită din patru capitole: în primul capitol sa studiat sisteme de propulsii pentru automobile; în al doilea capitol sa descris necesitatea optimizării funcționării motorului termic folosit în propulsia autovehiculelor; în capitolul trei a fost consacrat studiului analizei particularităților sistemelor motoarelor cu ardere internă referitor la ameliorarea performanțelor; în capitolul 4 a fost relatate rezultatele teoretice obținute în urma modelării funcționării motorului de propulsie.
După o prezentare generală a acestor aspecte, în proiect sunt descriși principalii poluanți proveniți de la gazele de eșapament, precum și factorii care contribuie la evoluția efectelor acestora, căile de combatere a poluării mediului și îmbunătățirea parametrilor energetici.
Proiectul reprezintă un studiu de caz semnificativ privind evaluarea emisiilor poluante și în final sunt prezentate recomandări referitor la implementarea metodelor de prevenire a impacturilor produse autovehicule și a îmbunătățirea parametrilor energetici și ecologici.
În lucrarea “Studiul teoretic și implementări experimentale pentru îmbunătățirea parametrilor energetici la diverse feluri de d în propulsiile autovehiculelor.” se reflectă orele de studii teoretice și practice prin intermediul cărora au fost evidențiate influențele asupra performanțelor ecologice și economice ale MAI.
The theme of the master's thesis falls within the current trends regarding the improvement of the energy parameters of various types of fuels in motor vehicle propulsion. The paper presents aspects related to the impact on the ecological efficiency and energy parameters of motor transport, the motor vehicle manufacturing industry, as well as the component parts, as well as the quality characteristics of diesel.
The master's thesis consists of four chapters: in the first chapter propulsion systems for automobiles were studied; in the second chapter, the need to optimize the operation of the thermal engine used in motor vehicle propulsion was described; in the third chapter, the study was dedicated to the analysis of the particularities of internal combustion engine systems regarding performance improvement; in chapter 4 the theoretical results obtained following the modeling of the operation of the propulsion engine were reported
After a general presentation of these aspects, the project describes the main pollutants originating from exhaust gases, as well as the factors that contribute to the evolution of their effects, the ways to combat environmental pollution and the improvement of energy parameters.
The project represents a significant case study regarding the assessment of pollutant emissions and finally recommendations are presented regarding the implementation of methods to prevent the impacts produced by vehicles and to improve energy and ecological parameters.
In the paper "Theoretical study and experimental implementations for the improvement of energy parameters at various types of d in vehicle propulsion." it reflects the hours of theoretical and practical studies through which the influences on the ecological and economic performances of the MAI were highlighted.