IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Contribuții în îmbunătăţirea performanțelor de ordin ecologic şi economic a motoarelor cu ardere internă alimentate cu combustibili alternativi

Show simple item record

dc.contributor.advisor GOROBEȚ, Vladimir
dc.contributor.author MAZUR, Cristian
dc.date.accessioned 2023-02-16T11:05:44Z
dc.date.available 2023-02-16T11:05:44Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation MAZUR, Cristian. Contribuții în îmbunătăţirea performanțelor de ordin ecologic şi economic a motoarelor cu ardere internă alimentate cu combustibili alternativi: tz. de master: Programul de studiu: Sisteme şi tehnologii avansate în ingineria transportului auto. Cond. şt. GOROBEȚ Vladimir, 2023. en_US
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/22262
dc.description Fişierul ataşat conţine: Rezumat, Cuprins, Introducere, Sursele bibliografice. en_US
dc.description.abstract În lucrare sunt prezentate cercetările rezultatelor motorului 4DC 110X125 alimentat cu biocombustibil obținut din ulei de rapiță. Parametrii energetici (momentul motor și puterea efectivă) alimentat cu biocombustibil sunt practic egali celor obținuți la alimentarea motorului cu motorină. La efectuarea aceluiași lucru motorul consumul de biocombustibil până la 10 % mai mult decât motorină. Măsurarea concentrației substanțelor nocive în gazele de eșapament a demonstrat că la mersul în gol a motorului alimentat cu biodiesel, concentrația de CO, CH scade cu 10-12%. La încărcarea motorului la 75-100% din sarcina nominală cu utilizarea motorinei concentrația de CO, CH au fost egali cu 0,20 și 0,72% de volum, biodiesel respectiv cu 016 și 0% de volum. en_US
dc.description.abstract The research results of the 4DC 110X125 engine fueled with biofuel obtained from rapeseed oil are presented in the paper. The energy parameters (motor torque and effective power) fueled with biofuel are practically equal to those obtained when fueling the engine with diesel. When doing the same, the engine consumes up to 10% more biofuel than diesel. The measurement of the concentration of harmful substances in the exhaust gases showed that when the engine is idling with biodiesel, the concentration of CO, CH decreases by 10-12%. When loading the engine at 75-100% of the nominal load with the use of diesel, the concentration of CO, CH were equal to 0,20 and 0,72% by volume, respectively biodiesel by 0,16 and 0% by volume. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Tehnică a Moldovei en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject motor cu aprindere prin comprimare en_US
dc.subject biodiesel en_US
dc.subject ulei de rapiță en_US
dc.subject compression ignition engine en_US
dc.subject biodiesel en_US
dc.subject rapeseed oil en_US
dc.title Contribuții în îmbunătăţirea performanțelor de ordin ecologic şi economic a motoarelor cu ardere internă alimentate cu combustibili alternativi en_US
dc.title.alternative Contributions in improving the ecological and economic performance of internal combustion engines fueled with alternative fuels en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account