Lucrarea dată se referă la studiul de calcul de rezistență a structurei noului SJ-Cradle (detip
suport) de depozitare pentru Slip Joint, incluzând structura existentă Riser rack (suport al țevelor) și
structura punții principale care le sprijină pentru a îndeplini cerințele și reglementările conform
standartelor Det Norske Veritas (DNV). Au fost analizate standartele DNV-GL Offshore și DNV-GL ce
se referă la recomandarea practică cu privirea la flambarea panourilor și coloanelor din grinzi. Sa
analizat noua zonă de construirea a structurei metalice pentru SJ-Cradle, studiindu-se desenele si
standartelor cu privire la structura puntei principale a COSL Prospector, luându-se în calculFactorul de
proiectare la încărcare și rezistență (LRFD). LRFD esteutilizat pentru performarea calculelor,
implicând sarcini neprevăzute, factori neprevazuți ce influenţează rezistența materialului. Se constata
că în urma calcului de rezistentă realizat pentru structura metalică a SJ-Cradlesatisface condițile de
rezistență cu privire la limitele cerințelor standartelor DNV.
This project refers to the study of strength calculation of the structure of the new SJ-Cradle storage for
Slip Joint, including the existing structure Riser rackand the structure of the main deck that supports
them to maintain the requirements and regulations according to Det Norske Veritas (DNV) standards.
The calculations are based on DNV-GL Offshore standards. And DNV-GL recommended practice
regarding buckling of stiffened panels and columns. The new construction area of the metal structure
for SJ-Cradle was analyzed, studying the drawings and standards regarding the main deck structure of
COSL Prospector.Was taken into account the Load and Resistance Factor Design format (LRFD) is
used to perform the calculations, implying that uncertainties in loads are represented with load factors
and uncertainties in resistance with material factors. It is found that following the strength calculation
performed for the metal structure of SJ-Cradlesatisfies the resistance conditions regarding the limits of
the requirements of DNV standards.