dc.contributor.author | PENTIU, Stefan-Gheorghe | |
dc.contributor.author | BILIUS, Laura-Bianca | |
dc.date.accessioned | 2022-03-10T07:11:38Z | |
dc.date.available | 2022-03-10T07:11:38Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | PENTIU, Stefan-Gheorghe, BILIUS, Laura-Bianca. The analysis of students opinion about the teachers skills using supervised learning. In: Journal of Social Sciences. 2022, V. 5, N. 1, pp. 6-12. ISSN 2587-3490, eISSN 2587-3504. | en_US |
dc.identifier.issn | 2587-3490 | |
dc.identifier.issn | 2587-3504 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.52326/jss.utm.2022.5(1).01 | |
dc.identifier.uri | http://repository.utm.md/handle/5014/19543 | |
dc.description.abstract | The system for biannual teachers’ evaluation made by students, acquires a large amount of information that becomes difficult to be analyzed by a manager. It is true that delivers a final score, but it is calculated based only on the answers to the questions with several pre-defined answer options. In their questionnaire, there are also open questions in which students can express themselves freely. These answers contain valuable information, but an educational manager needs a long time to read them all individually. In this paper is proposed an automatic module for interpreting the answers. The module will report to the educational manager only the answers that need to be analyzed. The module uses natural language processing techniques, and supervised machine learning for selecting the answers to be analyzed in a certain context. | en_US |
dc.description.abstract | Sistemul de evaluare semestrială a cadrelor didactice realizat de studenți dobândește o cantitate mare de informații, care devine greu de analizat de către un manager. Este adevărat, că oferă un punctaj final, dar se calculează doar pe baza răspunsurilor la întrebările cu mai multe opțiuni de răspuns predefinite. În chestionar există și întrebări deschise, în care elevii se pot exprima liber. Aceste răspunsuri conțin informații prețioase, dar un manager educațional are nevoie de mult timp pentru a le citi pe toate individual. În această lucrare este propus un modul automat de interpretare a răspunsurilor. Modulul va raporta managerului educațional doar răspunsurile care trebuie analizate. Modulul utilizează tehnici de procesare a limbajului natural și învățarea automată supravegheată pentru selectarea răspunsurilor care urmează să fie analizate într-un anumit context. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Technical University of Moldova | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Journal of Social Sciences;2022, V. 5, N. 1 | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | educational management | en_US |
dc.subject | machine learning | en_US |
dc.subject | supervised learning | en_US |
dc.subject | learning | en_US |
dc.subject | natural language processing | en_US |
dc.subject | management educațional | en_US |
dc.subject | învățare automată | en_US |
dc.subject | învăţare supravegheată | en_US |
dc.subject | limbaj natural | en_US |
dc.title | The analysis of students opinion about the teachers skills using supervised learning | en_US |
dc.title.alternative | Analiza opiniilor studenților despre abilitățile profesorilor care utilizează învățarea supravegheată | en_US |
dc.type | Article | en_US |
The following license files are associated with this item: