dc.contributor.author | LĂZĂRESCU, Adriana | |
dc.date.accessioned | 2021-09-29T07:40:23Z | |
dc.date.available | 2021-09-29T07:40:23Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | LĂZĂRESCU, Adriana. Thinking development and cultural awareness of students through literature = Desarrollar el pensamiento y aumentar la conciencia cultural de los estudiantes a través de la literatura. In: Journal of Social Sciences. 2021, V. 4, N. 2, pp. 89-97. ISSN 2587-3490, eISSN 2587-3504. | en_US |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.52326/jss.utm.2021.4(3).10 | |
dc.identifier.uri | http://repository.utm.md/handle/5014/17494 | |
dc.description.abstract | The purpose of present research is to emphasize the way in which literature contributes to the needs of new students in their social interaction. The key factors that we focused on span the entire scope of studying a foreign language through literature. Thus, the methods we suggest for this refer to: motivating students to read, using poems, creating a play in class, using dramatic texts and narratives. It has been constantly recognized that the new European context influences the new generation of students in their way of perceiving the world with everything this implies. Spanish classes are essential in the process of shaping the character of a young person as a social person. The development of thinking and cultural awareness can be achieved through the use of an appropriate methodology, in addition to addressing all fields of a foreign language: pronunciation, literature, speaking, listening, reading, vocabulary, written comprehension and a variety of means. | en_US |
dc.description.abstract | Scopul cercetării este de a sublinia modul în care literatura contribuie la dezvoltatarea interacțiunii sociale a studenților. Factorii cheie pe care ne-am concentrat acoperă întregul domeniu al studierii unei limbi străine prin literatură. Astfel, metodele pe care le sugerăm pentru aceasta se referă la: motivarea cursanților să-și sporească abilitățile de înțelegere a mesajului textelor citite, folosirea poeziilor autentice în predare, crearea unei piese de teatru în clasă, utilizarea textelor dramatice și a narațiunilor. S-a recunoscut în mod constant că noul context european influențează noua generație de studenți în modul lor de a percepe lumea cu tot ceea ce implică acest lucru. Cursurile de spaniolă sunt esențiale în procesul de modelare a caracterului unui tânăr ca persoană socială. Dezvoltarea gândirii și conștientizarea culturală pot fi realizate prin utilizarea unei metodologii adecvate, pe lângă abordarea tuturor domeniilor unei limbi străine: pronunție, literatură, vorbire, ascultare, citire, vocabular, înțelegere scrisă și o varietate de alte mijloace. | en_US |
dc.language.iso | es | en_US |
dc.publisher | Technical University of Moldova | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Journal of Social Sciences;2021, V. 4, N. 3 | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | literature | en_US |
dc.subject | teaching foreign languages | en_US |
dc.subject | literatură | en_US |
dc.subject | predarea limbilor străine | en_US |
dc.title | Thinking development and cultural awareness of students through literature | en_US |
dc.title.alternative | Desarrollar el pensamiento y aumentar la conciencia cultural de los estudiantes a través de la literatura | en_US |
dc.type | Article | en_US |
The following license files are associated with this item: