În lucrarea dată a fost realizat un studiu privind diminuarea poluării mediului prin soluţionarea problemei ambuteiajelor.
Lucrarea este împărțită în trei capitole care la rândul său dezvăluie câte un subiect din tema tezei.
Capitolul I. În acest capitol se studiază caracteristica eco urbana a oraşului Chişinau. Oraşul fiind amplasat geografic pe şapte coline. Partea istorică a oraşului s-a dezvoltat în limita zonei de centru. În jurul centrului oraşului s-au format patru sectoare contemporane care sunt unite de centrul oraşului prin câteva magistrale.
Capitolul II În capitolul 2 s-a efectuat analiza si problemele ambuteiajelor . Dezvoltarea traficului auto de mărfuri şi pasageri, precum şi creşterea rapidă a parcului auto impune sarcina ridicării calităţii transportului din punct de vedere a reducerii timpului în ambuteiaje.
Supraîncărcarea magistralelor a devenit una din cele mai vitale probleme în oraşele din întreaga lume. Acest capitol reflectă principalele probleme ale ambuteiajelor pe magistralele oraşelor, cauzele creării şi căile principale de soluţionare a lor.
Capitolul III. În această parte a lucrării se studiază propunerile si masurile implimentate pentru reducerea ambuteiajelor în municipiul Chişinău.Se aduc exemple a acestora,propuneri care la rândul lor utilizează măsuri care necesită a fi implimentate.
Concluzia evidenţiază necesitatea implimentării unor schimbări urgente pentru îmbunătăţirea circulaţiei rutiere în municipiul Chişinău şi evitarea ambuteiajelor,care aduc pierderi enorme atit pe plan ecologic cît şi pe plan economic.
In this work has been carried out a study on the influence and the consequences which cause the exhaust gases on human society and environment. Besides the study about the influence of exhaust gases, the work also brings information about the modern methods to combat their negative effects and also contains methods which will be used in future to exclude completely the effects they cause.
The study is divided into three chapters which in its turn reveal a different topic from the theme of the project.
Chapter I. In this chapter it talks in detail about the composition of the exhaust gases, their discharged volume and also about the areas with the biggest level of gassing, about each type of motor and its impact on the total volume of gas.
Chapter II. This chapter contains information about current methods of the reduction of the effects the exhaust gases cause. It talks about the construction of equipment and mechanisms to decrease the volume of gas, also brings information about cars with this system installed and gives information about the effects they cause. In this chapter, it speaks about their effectiveness by bringing statistical data.
Chapter III. This part of the study reviews the proposals which can be used instead of or along actual systems which are used today. It brings examples of these proposals which use new methods and materials. These methods do not need to reuse the motor or to change the construction, but just adding an additional element or using chemical compounds
Finally the work aims to point out the impact of gases on Earth, by polluting the environment. We can see the consequences on humanity and environment resulting from gassing during a century and consequently the growth of cars what mostly were not equipped with special systems for neutralising the gases or equipped with primitive or primary systems