La etapa actuala automobilul modern prin natura sa prezinta un grad mare de risc.Avind in vedere importanta sociala a automobilului si potentialul pericol in timpul exploatarii lui, producatorii auto inzesteaza autovehiculele cu mijloace ce garanteaza buna lui functionare.Din complexitatea de mijloace de siguranta de care dispune autovehiculul modern ,o mare importanta le este acordata celor de siguranta pasiva si dupa accident.Aceste mijloace trebue sa asigure supravetuirea si sa minimizeze traumele in caz de accident.
În ultimii ani siguranța pasivă a autovehiculelor a devenit una dintre cele mai importante problem care ii framinta pe producători. Pentru studiul ei sau investit sume uriașe de bani, deoarece producatorilor le pasă de sănătatea clienților.
Siguranta pasiva poate fi impartita in siguranta interioara si siguranta exterioara. Termenul de “siguranta interioara” acoperă toate masurile luate cu scopul de a minimaliza accelerațiile și forțele care acționează asupra ocupanților vehiculului în cazul unui accident, de a crea suficient spațiu de supraviețuire, și pentru a asigura funcționarea acelor componente critice pentru scoaterea pasagerilor din vehicul după accident.
Termenul “siguranță exterioară” sunt masurile luate de proiectantul vehiculului pentru minimizarea accidentarilor cauzate pietonilor, bicicliștilor sau motociclicștilor cînd sunt loviți de un autovehicul.
De asemenea multa atentie se acorda sigurantei dupa accident deoarece masurile incluse aici urmăresc evacuarea rapidă a oamenilor fără a le provoca traume cît în timpul evacuării, atît şi după ea. Măsurile principale ale securităţii după accident sunt activităţile antiincendiare ,sistemele de salvare din automobilul scufundata sau cele de chemare a ajutoarelor .
Lucrarea dată reprezintă un studiu asupra sistemelor de securitate pasivă si dupa accident ale autovehiculelor moderne,cercetarea sistemelor existente și analiza avantajelor și dezavantajelor acestora,modernizarea lor cît și dezvoltarea sistemelor noi sau ce urmează a fi implementate în viitorul apropiat.
At the present modern car is a risc.Because it has a high degree of social importance and chnoing its problem ingineers put on their car a lot of gadjets that garantees its good work.From a lot of complexity means that has modern vehicle a great importance is given to them after the passive safety means must ensure the survival accident.Thei must minimize injuries in case of accidents.
In recent years the passive safety of vehicles has become one of the most important problem the producers who knead. For her study ar invested huge amounts of money, as manufacturers cares the health clients.
Passive safety can be divided into exterior interior safety and security.
The term "interior safety" covers all the measures taken in order to minimize accelerations and forces acting on the occupants in a crash, creating enough room for survival, and to ensure the functioning of those components critical for removing passengers from the vehicle after accident.
The term "external security" measures are being taken to minimize vehicle designer injuries caused to pedestrians, cyclists or motociclicştilor when hit by a vehicle.
Also much attention is paid to safety after the accident because the measures included here are following the rapid evacuation of people without causing trauma during evacuation as both and beyond. Key measures of fire safety are the activities after the accident, rescue systems in car submerged or by calling the aid.
Present work is a study of passive safety systems of modern vehicles, research and analysis of existing advantages and disadvantages, their modernization and the development of new systems or systems to be implemented soon.