Browsing by Subject "games"

Sort by: Order: Results:

  • ZIĘBA, Aleksandra (Tehnica UTM, 2016)
    Photogrammetry, as a technique of deriving 3D spatial dimensions from multiple overlapping photographs taken at diffrent location, is an essential tool to produce 3D models through acquiring a 3D point cloud. It has became ...
  • DVORAC, Alexei; KULEV, Mihail (Technical University of Moldova, 2011)
    The DTT (“Destroy the Tower”) software is a simple 2D game created using DEV-C++ IDE and the allegro.h ibrary. This project shows the basic possibilities of the previously mentioned graphics and sounds library, as well as ...
  • BEŞLIU, Sergiu; KULEV, Mihail (Technical University of Moldova, 2011)
    The game software was developed as a course work assignment in my “Data Structures and Algorithms” class using the “Processing” language and based upon the principles of Object-Oriented Programming.
  • TIBICHI, Ilie (Tehnica UTM, 2018)
    Gaming as a Service (GaaS) is distribution model where games are licensed through a subscription. Today most individuals use some sort of this web based software. It has become the preferred model for many video game ...
  • DULGHERU, Valeriu (Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală a Republicii Moldova, 2006-09-30)
    Invenţia se referă la jocuri distractive, şi anume la jocurile logice spaţiale. Jocul logic spaţial, conform primei variante, include un câmp spaţial de joc cu renuri, în care sunt amplasate bile colorate de joc 5 şi 6. ...
  • DULGHERU, Valeriu (Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală a Republicii Moldova, 2006-12-31)
    Invenţia se referă la jocuri distractive, şi anume la jocurile logice spaţiale de tip labirint. Jocul logic spaţial este executat în formă de sferă (2), care include elemente de joc (6 şi 7), obţinute prin secţionarea ...
  • ABABII, Victor; SUDACEVSCHI, Viorica; MUNTEANU, Silvia; BORDIAN, Dimitrie; CALUGARI, Dmitri; NISTIRIUC, Ana; DILEVSCHI, Sergiu (IEEE, 2018)
  • STAMATI, Mihai (Agenţia de Stat pentru Proprietatea Intelectuală a Republicii Moldova (AGEPI), 2017)
    Petrecem tot mai mult timp în mediul online, chiar și atunci când avem ocazia să socializăm live. „Provocarea offline” e doar un joc care te face să conștientizezi această obișnuinţă și să o depășești punând preţ pe ...
  • NIDELCU, Elena; MIHAILOVA, Tatiana; TIMCIUC, Ana-Maria (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2023)
    Horror games can offer players a unique and immersive experience by tapping into their fears and creating an intense sense of tension and suspense. However, there are both advantages and disadvantages to playing these ...

Search DSpace

Browse

My Account