În prezenta lucrare se studiază problema optimizării modelelor de calcul ale structurilor de rezistență alcătuite din beton prefabricat. Ca bază servește teoria generală de calcul a construcțiilor și se admit o serie de ipoteze simplificatoare suplimentare.
Cercetarea este efectuată folosind principiul lucrului mecanic virtual și ipoteza corpului rigid-plastic. Suplimentar se introduce noțiunea de salt al unghiului de rotire în secțiunea cu moment maxim de încovoiere și ipotezele în consecință.
Sunt realizate 2 studii de caz prin analiza unor construcții reale, precum și comparații cu rezultatele din literatura de referință a profilului transversal și longitudinal pentru studiul dat. În vederea realizării analizei structurale a fost stabilit următorul obiectiv: Determinarea eforturilor în grinzile din beton precomprimat a suprastructurii podului de pe drumul M3 Chișinău – Cimișlia – Vulcănești – Giurgiulești – frontiera cu România.
Studiul este realizat prin metoda elementelor finite folosind pachetul de programe aplicative „Robot Structural Analysis” Autodesk.
Teza este compusă din introducere, 4 capitole, concluzii, bibliografie și o anexă. Lucrarea conține 41 pagini (fără anexă), 23 figuri și 10 tabele. Bibliografia constă din 25 surse de referință. Anexa tezei de master cuprinde 12 pagini, 7 figuri și 10 tabel. În cadrul anexei sunt reprezentate rezultatele calculelor numerice, care se referă la studiile de caz.
In this work, the problem of optimizing the calculation models of structures made of prefabricated concrete is studied. The general theory of construction calculation and a series of additional simplifying assumptions serve as the basis.
The research is conducted using the principle of virtual mechanical work and the rigid-plastic body hypothesis. Additionally, the concept of rotational angle jump in the section with the maximum bending moment is introduced, and the corresponding assumptions.
Two case studies are carried out by analyzing real constructions, as well as comparisons with reference results for the transverse and longitudinal profile of the given study. In order to carry out the structural analysis, the following objective was established: Determining the efforts in the pre compressed concrete beams of the M3 Chișinău-Cimișlia-Vulcănești-Giurgiulești-Romania border bridge superstructure.
The study employs the finite element method and makes use of the Autodesk "Robot Structural Analysis" software package.
The thesis is composed of an introduction, 4 chapters, conclusions, bibliography and an appendix. The work contains 41 pages (without appendix), 23 figures and 10 tables. The bibliography consists of 25 reference sources. The appendix of the master's thesis includes 12 pages, 7 figures and 10 tables. The appendix represents the numerical calculation results, which refer to the case studies.